Reklamlardan başladık, öyle devam edelim. Haftasonu, şehirlerarası yolculuğum sırasında bol bol radyo dinleme fırsatım oldu. Tabii reklam kuşakları ile beraber... Bir radyo reklamı vardı ki pek yaratıcıydı. Muhtemelen çok yakında televizyon versiyonu da yapılır. Bir çatal-bıçak firması "Kadir İnanır'ın Yemek Kurallarını" açıklıyor. Diyorlar ki: "Kural 1: Kadir Abi mönü istemez. Çünkü o her şeyi bilir. Kural 2: Kadir Abi çorbayı üflemez. Çünkü çorba onu görür görmez buz keser. Kural 3: Kadir Abi öyle her çatal kaşıkla yemek yemez." Bundan sonrası, malum olduğu üzere o firmanın sofra takımının faziletleri ile devam ediyor... Kadir İnanır asla tüketilemeyen bir reklam karakteri... Yıllardır en konuşulan reklam kampanyalarında onun ismine ve cismine rastlıyoruz. Eskilerin deyimiyle "Nev'i şahsına münhasır" yani "kendine özgü" olmak işte böyle bir şey. Bu, reklam dünyası için "en kıymetli" özelliktir. Kim ne derse desin, ne kadar eleştirirse eleştirsin, var mı bir tane daha Kadir?