Türkiye'nin en iyi haber sitesi
OKUR TEMSİLCİSİ OKUR TEMSİLCİSİ - YAVUZ BAYDAR

'Editör'e mektuplar

Samandağı sahili 'vahim'

BEN
Mustafa Kemal Üniversitesi [Antakya] ADAT Chelonia [Deniz Kaplumbağalarının korunması ve incelenmesi] topluluğu üyesiyim. Aynı zamanda Biyoloji bölümü öğrencisi ve Antakya yerel gündem çevre kollarında çalışmaktayım. 4 yıldır Samandağ sahilinde araştırma yapıyoruz.
30 Haziran 2005 tarihli gazetenizde çıkan 17. sayfadaki Samandağ ile ilgili haberi okudum.
Sahil temizlendi, ama ne derece temizlendi? Sahildeki çöplerin "bir kısmı" çöp torbalarına toplandı ve bu çöp torbaları ağzı açık bir şekilde hala bekliyor. Ağızları bağlı olmayan çöp torbalarından çöpler çevreye yayılıyor (Samandağ'da sürekli esen bir rüzgar var). At, eşek, koyun vs. leşleri hala kıyıda. Serum, şırınga gibi sağlık atıkları da hala kıyıda. Sahilde at arabalarıyla taze nohut satılıyor, at pisliği her yerde. Tüm bunları geçen hafta yaptığımız araştırma çalışmalarında rapor ettik, fotoğraflarını çektik. Bu nasıl sahil temizliği, sahil turizmi?.. Korumaya alınan deniz kaplumbağaları geçen sene 52 yuva bırakırken bu sene (MayısHaziran yuvalama dönemidir) sadece 4 yuva bıraktı. Azalmadaki en büyük etkenlerden biri sahilin kirliliğidir. Doğru bilgi verilmiyor. Sahil hala kirli! Ş. G.

***
İngilizce eğitim için öneriler

MİLLİ
Eğitim Bakanlığı'nın İlköğretim Kurumları Yönetmeliği'nde yaptığı değişiklikle ilköğretim 1. kademe sınıflarına artık özel bilgi ve beceri isteyen derslere branş öğretmenleri girecek. Ancak yabancı dil ve bilgisayar derslerinde öğretmen eksikliğinden dolayı değişen hiçbir şey olmayacaktır. 21.yüzyılın en önemli gereklerinden olan bu iki ders en etkin bir biçimde bu sıralarda öğretilirse çağın gerisinde kalınmaz. Bilgisayar dersleri için bu sorun kısmen çözülse de İngilizce dersleri için aynı şeyleri söylemek mümkün değil. Çünkü şartlar İ oldukça kısıtlı. Bulunan öğretmenler şehir merkezlerinde veya merkeze yakın yerlerde görevlendiriliyor. Kırsal kesimdeki öğrenciler de, İngilizce adını soyadını söylemeyi bilen diğer öğretmenler tarafından eğitiliyorlar.
Şartlar sert: %100 İngilizce eğitim yapan bir lisans programından mezun olmak... Bir de KPDS den 80 (B) alarak mezun olmak... Sorun çözülmek isteniyorsa bu şart hafifletilmelidir. En azından bu 70 (c) e indirebilir. Çünkü üniversiteler dahi İngilizce okutman almak için 80 (B) şartı aramaktadır. Bu şekilde sorun çözülemiyorsa şartlar yumuşatılmalı. Salih Turgay

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA