Capcom seriyi sil baştan yaptı. Peki iyi oldu mu?
Resident Evil (RE) serisi oyun dünyasının klasiklerinden biri. Kaç oyuncunun uykularının kaçmasına neden olmuştur RE oyunları. Özellikle ilk üç oyunun yeri bambaşka. RE serisini üç bölüme ayırabiliriz. İlk üç oyun hepimizin bildiği klasik oyunlar. Ancak Capcom, RE4'le birlikte serinin korkutucu atmosferini, oynanışını daha fazla aksiyona kaydırdı. Bu olay fanlar tarafından eleştirildi, diğer yandan RE4 yeni bir kullanıcı kitlesi oluşturdu. Takvimler 2017'yi gösterdiğinde Capcom, seride yeni bir devrim daha yaptı. Geliştiriciler, RE7'nin serinin köklerine döndüğünü belirtiyor. Bu açıklamalarında haklı olup olmadıklarına gelin birlikte bakalım.
Yıllardır kayıptı!
RE7'de Ethan Winters isimli karakteri kontrol ediyoruz. Ethan, üç yıldır kayıp olan karısı Mia'dan video mesaj alıyor. Karısını bulmak için yola düşüyor. Geldiği yer ise RE7'nin demosunda gördüğümüz Baker Ailesi'nin evi. Bundan sonrasını ise oyunu oynadığınızda kendiniz öğrenirsiniz.
Biliyorsunuz, oyun FPS kamera açısını kullanıyor. Hatta Capcom, RE7'nin FPS olduğunu açıkladığında ve videosunu yayınladığında eleştirilmişti. Ancak bu değişiklik günümüz oyun akımlarından dolayı kaynaklanıyor. Saklanıp ilerlediğiniz, herhangi bir yaratığı öldüremediğiniz, kaçtığınız, FPS hayatta kalma korku oyunları son dönemlerde oyun pazarına damga vurdu. Oyuncular tarafından tutuldu. Durum böyle olunca Capcom'un RE serisinde bir şeyler yapması kaçınılmaz oldu. Bir de işin içinde sanal gerçeklik var.
Oynanış mekaniği
RE7 korkudan daha çok gerilim dolu atmosfere sahip. Oyunu ilk oynadığım zaman gerildiğim yerler, sahneler oldu. FPS kamera açısı yerinde bir değişiklik olmuş. Oyunun gerilimini hissettiriyor. Demin sizlere bahsettiğim yeni dönem hayatta kalma korku oyunlarının oynanış mekaniği, RE7'ye serpilmiş. Bazı bölümlerde düşmanlardan saklanmanız ve onlara yakalanmamanız lazım. Tabii ki bu oynanış RE7'nin tümünde geçerli değil. Yine silahlarınızı konuşturuyorsunuz. Kullanabileceğiniz farklı silahlar var, ancak silah yelpazesi geniş değil. Ayrıca oyunu belirli zorluk seviyesinde ve zaman içinde bitirerek belirli kilitli eşyaları ve silahları açabilirsiniz.
Birçok oyundan bildiğimiz klasik oynanış mekanikleri yine RE7'de geçerli. Mesela bir bölümde içeri girdiğinizde, hemen yanı başınızda kilitli bir kapı gördünüz diyelim. Bu kapı aslında kısa yol ve o bölümü oynayıp, sonuna geldiğinizde kapıyı ancak açabilirsiniz. RE7 birkaç kapalı mekanın birleşiminden oluşan küçük bir haritadan oluşuyor. Belirli yerlere yeniden geri dönüş yapıyorsunuz (Eski RE oyunları gibi). Yapım yine önceki RE oyunları gibi hantal bir yapıda.
Oyunun bulmaca yönü zayıf kalmış. Kolay bulmacalar var, onları da çözmeniz pek zamanınızı almayacaktır. Açıkçası Capcom köklere belirli oranda geri dönüş yapmış, ama tamamen dönememiş.
Teknik kısımlar nasıl?
RE7'nin görselliği genel olarak güzel. Oyunun türünden dolayı renk paleti koyu tonda. Kaplamalar temiz ve belli oluyor, karakter tasarımlarını da başarılı buldum. Ancak karakterlerin dişleri ayrı bir konu olabilir. Oyundaki tüm karakterler abartısız şekilde inci gibi harika dişlere sahip! Animasyonlar da başarılı olmuş. Fakat oyunun fizik efektleri dillere destan. Havok fizik motorunun sadece bir iki objenin sallanması için kullanılmasını yadırgadım. Capcom keşke çevre ile etkileşimi biraz daha ayrıntılı yapsaymışsın. Seneler önce çıkan bazı oyunlar da çevreyle daha fazla etkileşim var. Seslendirmeler iyi, ses efektleri yapımın atmosferini tamamlıyor. Hatta Ethan'ın fazla konuşmaması, ara ara olan sessizlik gerilimi daha da yukarılara çekiyor.
RE7'yi ilk oynadığımda 6-7 saat içinde bitirdim. Biraz çözüme odaklı oynadım, daha tadını çıkararak oynarsanız, oynanış süresi biraz daha uzayacaktır. Ayrıca iki farklı sonu var ki, bir yerde vereceğiniz bir karar oyunu sonunu etkiliyor. Bu yüzden kafadan iki kere bitirilmeyi hak ediyor. Bir de oyunu VR modunda oynayıp, bitirmek lazım. PlayStation VR'da RE7'yi oynamak insana ayrı bir tecrübe katıyor.
Artık son noktayı koyacak olursak, Resident Evil 7 kaliteli bir yapım. Serinin sıkı fanları oyunu çoktan almıştır, ancak sıkı bir fan değilseniz, fiyatının biraz daha ucuzlamasını bekleyip almanız daha iyi olabilir.
+Rahatsız edici gerilimli atmosfer
+Üst düzey VR desteği
-Düşmanlar biraz daha akıllı ve yetenekli olabilirmiş
-Havok fizik motoru tam anlamıyla kullanılmamış