Olmamış, olmamış, olmamış...
Minimum PC sistem gereksinimleri:
İşletim Sistemi: Windows 7 64-Bit ya da daha yenisi
İşlemci: Intel Core i3-3225 3.30GHz ya da eşdeğer
Bellek: 8 GB RAM
Ekran Kartı: NVIDIA GeForce GTX 660 2GB / AMD Radeon HD 7850 2GB
DirectX: Sürüm 11
Depolama: 70 GB kullanılabilir alan
Karanlık uzay, karanlık koridorlar, bolca taş, biraz daha taş...
Oyunun ilk etaplarında halkın panik halinde kaçıştığı, bizim de halka zarar vermeden düşman kuvvetleri geri püskürtmeye çalıştığımız bir görev var. NPC olarak tanımlayabileceğimiz yapay zeka kontrolündeki siviller çekti dikkatimi. Neredeyse hepsi karbon kağıdından kopyalanmış. 2016 yılındayız yahu, bu nedir? Araba tasarımları, bina tasarımlarına bakıyorum. Zamanına göre inanılmaz bir oyun olan Half-Life 2'nin görsel kalitesi geliyor gözlerimin önüne. Call of Duty de 2004 yılını HD olarak mı sunmak istedi bilemedim, beğenmedim. Fizik konusuna hiç girmeyeceğim, zira neredeyse "yok" yine.
Evet, karanlık uzay ve diğer karanlık detaylara geleyim ben. Oyunun bölüm tasarımları, bana göre detay yoksunu ve boğucu. Kısıtlı bir renk paleti var, belki de bölümlerin yapıları gereği böyle olması gerekiyordu, ama zorla da beğenemeyiz ya, her taraf kömür madeni sanki... Bölüm tasarımlarını neredeyse hiç beğenmedim.
Sonra gemiler, koridorlar, metal yapılar, soğuk hissiyat... Aliens filmine selam çakmadan edemiyorum. Bir de gemi içinde gezebildiğimiz kısıtlı bir bölge var, ki tamamen "gereksiz", boşa vakit harcamaya yönelik bir uğraş olmuş. Biraz daha RPG tarzda, "biraz daha özgür bir dünyanın parçasıyız, operasyon öncesi ve sonrasında etraftaki insanların da kendi uğraşları var" havası verilmeye çalışılmış, ama olmamış.
Ambalaj farklı, ama içindeki aynı bunun?
Şimdi bir düşünelim. Genellikle...
- Call of Duty serisinde önceden hazırlanmış sahneler bolca vardır. Sonuçta sinematik bir etki yaratılmaya çalışılır.
- Call of Duty serisinde çoğu zaman akın akın düşmanlar gelir.
- Call of Duty serisinde eğer bir düğmeye basılması gerekiyor ve siz de basmıyorsanız, 750 saat geçse ve yanınızda 1 milyon asker olsa da kimse kıpırdamaz. Düşmanlar da merak etmez "Niye saldırmıyor bunlar yahu?" diye. Çünkü ister er olun ister kaptan, siz "hareket etmedikçe" kedi bile miyavlamaz (Hoş, zaten oyunda kedi yok. Niye yok?).
Daha devamı var da, ama bu kadar bahsetmek kafi. Gelelim işin özüne şimdi...
Infinite Warfare'da bir bölgeye geliyor, bölgeyi temizliyor, kapıları açıyor, bomba kuruyor, bomba imha ediyor, robotları hack'leyebiliyor, robot bombalar yollayabiliyor, tek seferde çok yükseklere zıplayabiliyor, AK47'nin fütüristik versiyonuyla çatışabiliyorsunuz.
Bir düğme mi var? Siz basmalısınız.
Bir kapı mı açılacak? Siz açmalısınız.
Ya yapmazsanız?
O zaman hiçbir şey olmaz, oyun ilerlemez ve her şey olduğu yerde kalır. Yıl 2016, ama hala 2003-2004 yıllarındaki Call of Duty'lerde olan mantık kullanılıyor ve bu artık gerçekten sıkıyor. Geminin kaptanı mıyım, hizmetçi mi? Kapıyı ben niye açıyorum yahu? Emrimde adamlar yok mu, gitsin onlar açsın???
Gerek çatışmalarda, gerekse de diğer aşamalarda yanınızdaki adamların neredeyse hiçbir fayfasını görmüyorsunuz. "Adam olsun, harita dolsun" mantığı. Biraz da yapay zeka, biraz da gelişmiş bir oynanabilirlik olsaymış keşke. Spoiler vermeyeyim, ama koca robotlar bile bana bel bağladıysa vay anam vay! Madem tek umut benim, diğerleri olmasa da olurmuş. Belki daha az RAM ihtiyacı olur ve 60FPS deneyimini stabil bir şekilde yaşayabilirdim. Ne var ki zaman zaman 15-20 FPS'lere düştüğüm bile oldu.
Ne Wing Commander ne de TV atarisindeki Galaxy...
Infinite Warfare'da it dalaşına girebiliyoruz, hem de uzayda. Lakin bu bir arcade oyun olduğu için çok da detay beklememek lazım. Düşman uçaklar uzaktan sinek gibi görünüyor ve adeta boş boş bir sağa bir sola uçuyorlar. Hayır yani niye uçuyorsun ki, ne gerek var? Zaten saldırmıyorsun bile bana kolay kolay. Ara ara uçağa atlayıp düşman uçaklarını ve gemilerini yok etmek için uğraş veriyoruz. Bu bölümler de bir süre sonra tekrar ediyor ve sıkıyor. Infinite Warfare, adeta Wing Commander ve ataride oynadığımız Galaxy oyununun garip bir şekilde çarpışması sonucu oluşan melez gibi.
En azından ilgimi çeken ve "Dur yahu tekrar oynayayım" diye düşündüğüm ilk bölüm
Uçaklardan atladıktan sonra kendimizi uzay boşluğunda buluyoruz. Etrafta roket kalıntıları ve tabii ki düşman askerleri var. Yerçekimsiz bir ortamda savaşmak gerçekten ilginç ve çoğu zaman eğlenceli. Hele de Q tuşuna basarak yakındaki düşmana kanca fırlatışımız. Aklıma Mortal Kombat'taki Scorpion ve "Get Over Here!" deyişi geldi. Neyse, Q ile düşman askerlerini yanımıza çekerek bitirici vuruşlar yapabiliyoruz. Kimi zaman üzerindeki bombaların pimini çekip adamı arkadaşlarının yanına yolluyoruz, kimi zaman da boynunu kırarak uzay boşluğuna bir ceset daha armağan ediyoruz. Sevdim bu tip görevleri. Ha unutmadan, gizlilik temalı ve yine eski Call of Duty'leri anımsatan görevler de var.
Son sözler...
Call of Duty, en önem verdiğim FPS serilerinden bir tanesi, ama son yıllarda ciddi bir düşüş içinde olduğunu düşünüyorum. Advanced Warfare ve Ghosts'u bitirmedim bile, en azından öyle hatırlıyorum. Bitirdiysem de unutmuşumdur, düşünün yani etkilemediler beni. Öte yandan ilk Call of Duty'nin final sahneleri hala aklımda, hatta diğer birçok bölümü de öyle.
Infinite Warfare, açık ara şimdiye kadar oynadığım "en sıkıcı" Call of Duty oyunu. Işık ve gölge efektleri güzel. Yüz tasarımları ve mimikler de başarılı, ama genel olarak grafikler yeterli değil. Bölüm tasarımları fazla boğucu ve detay yoksunu. Tekrar eden sahneler ve oyun yapısındaki kısıtlayıcı unsurların hala devam ediyor olması ayrıca üzücü. Hikaye, müzik? Açıkçası ne hikayeden bir şey anladım ne de akılda kalıcı bir müzik duydum.
Ha evet, bir süre sonra karşınıza uzay haritası geliyor ve istediğiniz gezegene ziyaretler gerçekleştirerek görev önceliklerini değiştirebiliyorsunuz. Misal Mars görevi yerine önce Satürn'e gidebilir, daha sonra Pluton'a gidebilirsiniz. Gerçi birçok görev de birbirini tekrar ediyor.
Oyunun senaryo modu hakkında söyleyebileceklerim az çok böyle arkadaşlar. Eğer Call of Duty oyunlarını o akıcı ve heyecanlı senaryo modları için alıyorsanız, Infinite Warfare'ı tavsiye etmiyorum. Ama yine de merak ediyorsanız, ciddi bir indirimin ardından almanızda fayda var.
+ Yerçekimsiz ortamlarda silahlı yakın mücadeleler eğlenceli
+ Yüz tasarımları ve mimikler başarılı
- Ciddi bir yenilik yok denebilir
- Sıkıcı senaryo modu
- Bölüm tasarımları başarılı değil
- PC'de çeşitli performans sorunları var