İkinci Dünya Savaşı'nı Naziler kazansaydı, sonra neler olurdu?
Minimum PC sistem gereksinimleri:
64bit Windows 7 işletim sistemi
Intel Core i7 işlemci
4GB RAM
GeForce 460 ya da ATI Radeon HD 6850 ekran kartı
50GB boş disk alanı
O gün mesaimiz çoktan bitmişti, ancak eve dönmemiş, ofiste kalarak oyun keyfi yapmaya karar vermiştik. Herkes bilgisayarlarının başına bir kez daha kurulmuş ve güçlü olanın hayatta kaldığı yeni nesil Wolfentein multiplayer beta maceramız başlamıştı. Evet, Raven tarafından geliştirilen ve 2009 yılında satışa sunulan Wolfenstein oyunu, henüz çıkışını yapmadan evvel multiplayer beta sürümüyle boy göstermiş ve biz de 500 küsür MB'lık bu versiyonu günlerce oynamıştık. Murat ağabey, Emirhan, Hasan ağabey ve diğerleri. Herkesin haritada bir görevi vardı, ama heyecanımız ortak ve çok yüksekti. Çok da eğleniyorduk. Sanırım oyunların eğlenceli olması için arkadaş ortamının da iyi olması gerekiyor zaman zaman.
id Software'ın modifiye edilmiş Doom 3 motoruyla hazırlanan 2009 model Wolfenstein, eski kafada bir shooter oyunuydu. Düşmanları temizliyorsunuz, sonra karşınıza büyük boss'lar çıkıyor ve bu boss'ların mutlaka zayıf tarafları var. Bu zayıf tarafları buluyor ve kısa sürede işlerini bitirerek bir sonraki seviyeye geçiş yapıyorsunuz. Oynanabilir bir oyundu doğrusu. Oyunun gelişim sürecini takip edenler bilir, geliştirici ekip Raven, Wolfenstein'ın çıkacağı sıralar Madden NFL 10'dan daha fazla satmasını istediklerini söylüyorlardı. Ancak beklenildiği gibi olmadı ve hem inceleme puanları hem de satış rakamları düşük kaldı.
Yazıma 2009 yılında çıkan Wolfenstein oyunundan bahsederek başlasam da, aslında Wolfenstein'ın kökleri çok daha eskilere dayanıyor. Nazilerin süper askerler başta olmak üzere birçok çılgın proje üzerinde çalıştığı yıllarca söylendi durdu. İşte id Software'ın ilk olarak 1992 yılında oyunculara sunduğu Wolfenstein 3D de bu söylemlerden yola çıkılarak kurgulanan ve "FPS türünün atası" olarak nitelendirilen bir oyundu. Wolfenstein 3D'nin ardından en dikkat çekici devam oyunları ise, 2001'de Quake 3 motoruyla hayat bulan Return to Castle Wolfenstein ve yine Quake 3 motoruyla tasarlanıp 2003'te yalnızca multiplayer oyun sistemiyle kullanıcılara sunulan Wolfenstein: Enemy Territory idi. Şimdi 2014 yılındayız ve serinin en gelişmiş ve belki de en şanssız oyunuyla birlikteyiz; The New Order.
+ Başarılı hikaye işleyişi, keyifli oynanış, oyuncuları mutlu edebilecek çeşitli sürprizler
- PC versiyonunda ciddi performans sorunları var, yapay zeka daha iyi olabilirdi