2004'ten bu yana MMORPG dünyasının tartışmasız lideri World of Warcraft'a rakip olsa olsa Star Wars MMORPG'si olurdu. Sonunda The Old Republic karşımızda.
Windows XP SP3, Windows Vista veya Windows 7 işletim sistemi,
AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4000+ ve üstü, Intel Core2Duo 2 GHz veya üstü,
Windows XP için 1.5 GB, Vista ve Windows 7 için 2GB RAM
ATI X1800 ve üstü, NVDIA 7800 ve üstü, INTEL 4100 Integrated Graphics ve üstü grafik işlemci
Online olarak ilk defa 2004 yılında oyucularıyla tanışan efsaneleşmiş MMORPG oyunu, 2004'den bugüne kadar 15 milyon oyuncuya ulaşmış tek oyun, ta ki Wrath of The Lich King genişleme paketine kadar. Lich King paketinde oyunun ana karakteri Arthas'ı öldüren Blizzard birçok oyuncuyu mutsuz etmiş ve tepki almıştı. Arthas'sız evreni düşünemeyen birçok oyuncu oyunu bırakmış alternatif oyun arayışına girmiştir. Şu anki online oyuncu sayısı dünya çapında 10 milyon.
Oyun piyasasındaki payından dolayı her çıkan yeni MMORPG oyunu WoW'la karşılaştırılır. Bu karşılaştırmalardan da yine WoW galip çıkardı. Ama bu sefer Blizzard kendine göre dişli bir rakip buldu, işi gerçekten zor. WoW, oyuncusunu gelecek olan Mist of Pandaria eklentisiyle memnun edemezse ciddi bir kayıp yaşayacaktır. Öyle ki birçok forumda yeni eklenti paketinin memnuniyetsizliği şimdiden tartışmalarda yerini aldı.
SWTOR henüz çok daha yeni ama ilk adımı çok başarılı bir şekilde attı. Funcom: Age of Conan'ı piyasaya sunarken gösterdiği aceleci durumu sergilemedi. AoC ilk çıktığında 4 milyon oyuncuyu yakalasa da oyundaki hatalar yüzünden bu rakam 600 bin'e kadar düştü. SWTOR 'un bir anda 10 milyon kişiye ulaşmasını beklemek haksızlık olur. Zaten mümkünde değil, Wow bile bu rakamı 7 senede yakaladı,
SWTOR deneyimlerini Beta uygulamasında çok zaman harcayarak olmasa da yaşadım. Kayıt işlemleri, epey bir bezdirmişti beni, en basit şifre değişikliğini bile 4 günde yapabildim. Başlangıç aşamasında bu tür sorunlar yaşanabilir ama ilk defa bir oyun denemesinde kayıt için bu kadar zorlandığımı hatırlıyorum. Online olma, şifre değiştirme ve yoğunluktan yaşanan problemlerden dolayı oyuna çok fazla vakit ayıramadım. Buna rağmen görüş bildirecek kadar incelemelerde bulundum.
Star Wars filmlerindeki büyük başarıları gözümde canlandırarak oyununda da bu başarıyı yakalayacağını düşünüyorum. Filminde de olduğu gibi 2 taraf var. Karanlık güçleri temsil eden Sith İmparatorluğu ve Bilgeliği ve Aydınlığı temsil eden Galaktik Cumhuriyet. İki tarafta da 4'er ırktan toplam da 8 ırk var. Özellikle belirtmek isterim ki her ırkın kendine göre çok güzel ve özel yetenekleri bulunuyor. Oynarken bu yeteneklerden zevk alacağınız kesin, Hangi tarafı seçmeniz önemli değil, çünkü oyunda ilerledikçe taraf değiştirmeniz mümkün,
Yalnız görev yaparken geçireceğiniz süre çok can sıkıcı olabilir. Özellikle bir bölgeden bir bölgeye giderken çok canınızın sıkılacağına eminim. Diğer oyuncularla yaptığım konuşmalarda çoğu da aynı dertten mustarip olduğunu gördüm. Ancak oyundan zevk almak için grup kurarak daha zorlu görevlerle, daha fazla eğlenceli vakit geçirebilirsiniz.
Gerçi Warcraf'ta ilk bineğin Level 40'ta alındığı dönem aklıma geldi. O zamanlar bir yerden bir yere gitmek için çok ciddi zorluklar çekiyorduk. Doğrusu bu zorluklar beni çokta rahatsız etmemişti. Aynı sorun Conan'dada vardı gemiyle ya da kervanla bir yere giderken ara ekranda beklemek ulaşımı sıkıntıya uğratsa da ciddi bir problem değildi. Demek istediğim Star Wars'taki ulaşımda geçirilen bu zaman göz ardı edilebilir. İlerleyen zamanlarda daha iyi bir duruma getirilebileceği düşüncesindeyim.
Oyun çizgi film tarzında ama özellikle büyük şehirlerde etkileyici bir görsel şölen var diyebiliriz. Bölgeler arasında kullanacağınız hava taksisinde geçireceğiniz zamanda şehri seyretme imkânınız var sizi tatmin edeceğine inanıyorum ama üzücü tarafı bu güzel şehrin belli bir bölümüne dâhil olup oynayabiliyorsunuz. Bu alanlara dâhil olamasanız da görsel olarak oyunun atmosferine ayrı bir hava katmış,
Star Wars'un satış rakamları şu anda çok iyi CD-Key taleplerine yetişmekte güçlük çekiyorlar ve hatta bir ara geçici olarak durdurmayı düşündüler. Buda güzel bir durum, o kadar talep var ki oyuncular online olmak için saatlerce bilgisayar başında bekliyor. Gerçi bütün oyun ve genişleme paketleri ilk çıktıklarında bu sorunu yaşıyor. Ama bu seferki durum sanırım biraz farklı oynayanlar Star Wars'ı sevdi. Age of Conan'daki gibi memnuniyetsizlikler ve sorunlar yok,
Artık bir şeyi kabullenmenin vakti geldi. Warcraft özellikle Arthas'ı öldürdükten sonra kan kaybetmeye başladı. Doğru 10 milyon oyuncusu var ama birçoğu oyuna vefasından dolayı terk etmiyor. Yoksa oyun içinde birçok oyuncu mutsuz, birçok serverda doğru düzgün raidler kurulamıyor. Gold seller her yerde oyuncuları rahatsız edecek şekilde mesajlar atıyor. Hacklenen hesaplar can sıkıyor. Profesyonel oyuncu nüfusunda büyük düşüşler yaşandı, Wrath of The Lich King paketinde birçok usta oyuncular gemiyi terk etti. Wow'da epic heyecanı kalmadı, Hemen hemen bütün oyuncular Epic binek ve itemlere çok rahat sahip olabiliyorlar. Eskisi gibi epic olmanın bir espirisi kalmadı, Üzerinde 1 Epic item bulunan kişiler parmakla gösterilirken, şimdi sıradan görevlerle sahip olabiliyorlar.
Artık Wow'un cazip bir tarafı kalmadı, gerçi Blizzard bunu çokda dert etmiyor. Çünkü kendini Diablo III'e hazırlıyor.
Sonuç olarak oyuncu sayısı olarak WOW'u yakalayamasa da artık Blizzardın rakip olarak göreceği ciddi bir oyun var.
Son karar tabi ki oyuncuların, Tavsiyem Star Wars'a biraz şans tanıyın ve alışkanlıklarınızı bir kenara bırakın oyunu deneyin.
İşte Star Wars: the Old Republic'teki karakter sınıfları;
Galactic Republic (Cumhuriyet)
Yirmi bin yıldan daha uzun süredir bilinen galaksiler arasında en çok uygarlaşmış, gelişmiş ve güçlü olan toplum Galaktik Cumhuriyet'tir. Yüzlerce yıldız sistemi ve gezegenden gelen temsilcilerden oluşan Galaktik Senato tarafından yönetilen Cumhuriyet dış uzayın karanlığında parlak bir nokta, barış içindeki bir merkezdir.Jedi Birliği karanlığın savaşına barış ve dengeyi getirerek Cumhuriyeti korumak için yemin etti. Var gücüyle milenyuma hizmet eden Jedi bu sürede yönetimin takdirini ve düşmanlarının nefretini kazandı.Yüzyıldan daha kısa bir süre önce onların düşmanlarının en büyüğü geri döndü…Sith İmparatorluğu'nun şiddetli saldırısı Cumhuriyet'i ve Jedi'ı gafil avladı ve uzun ve çetin bir savaşın ardından Cumhuriyet parçalandı.Ana gezegen Coruscant'in Sith'in İmparatorluk güçleri tarafından yağmalanmasından sonra Şansölye ve Senato şimdiye kadar sadık olan Bothans dâhil birçok müttefikinin desteğini çekmesi için oluşturulan acı Coruscant Antlaşmasını kabul etmek zorunda kaldı.
1. Trooper
Taraf: Cumhuriyet
Rolü: Uzak Dövüş
Başlangıç Gezegeni: Ord Mantell
Etkin Silahı: Blaster Rifles
Cumhuriyet mühendisleri onlar için çalışıyor. Yeni nesil, çok güçlü blasterlar ile donanıyorlar ve üzerlerinde çok iyi hareket kabiliyeti sağlayan, ağır zırhlar var. Bunlar savaşma arzuları ile birleştiğinde, ortaya yenilmez bir sınıf çıkıyor. İyiliğin, sadakatin ve Cumhuriyetin koruyucuları! Trooperlar!Ne kadar uzak dövüş sınıfı olsa da, bazen düşmanının Blaster dipçiğini kafasında hissetmesi gerekir. Cephaneliklerinde Blaster'ın yanı sıra, yapışkan bir bomba da bulunuyor. Düşmana attığınızda üstüne yapışıyor ve 3-4 saniye içinde patlıyor. Cumhuriyet mühendislerinin geliştirdiği teknolojileri kullanan Trooperlar, Blasterlarından çok güçlü bomba atabiliyor.
2. Smuggler
Taraf: Cumhuriyet
Rolü: Uzak Dövüş / İyileştirme
Başlangıç Gezegeni: Ord Mantell
Etkin Silahı: Blaster Rifles
Şaşalı ağır zırhlar giymiyorlar, ya da üstün teknoloji blasterlar kullanmıyorlar, yine de aksiyona hazırlar! Rahat olan ve maximum hareket kabiliyeti sağlayan, ufak tefek teknolojik eklentileri olan kıyafetler giyiyorlar. Yanlarında hızlı olan bir veya iki tane Blaster tabanca taşırlar. Onlar, ağır zırhlara güvenmek yerine, çevikliklerini kullanıp etraftaki büyük objeleri defans olarak kullanırlar. Aniden attıkları flash bombaları ile kaçmak için zaman kazanabilir, ya da düşmanın sersemlemesinden faydalanarak iyi nişan alıp kritik hasar verirler. Saklandıkları yerden aniden çıkarak hızlı blasterları ile düşmanı lazer yağmuruna tutarlar. Biraz da şanslı olurlarsa, düşmanı ilerde kevgir olarak kullanırlar.
3. Jedi Consular
Taraf: Cumhuriyet
Rolü: Uzak Dövüş / İyileştirme
Başlangıç Gezegeni: Tython
Etkin Silahı: Tek ve Çift El Işın Kılıcı
Daha barışçıl çağlarda, Jedi Elçileri, hayatlarını tamamen Jedi bilgilerine ya da Cumhuriyet için büyükelçilik görevlerini üstlenmeye adamışlardı. Ancak İmparatorluğun gölgesi tüm galaksiye yayılınca, Elçiler bu karanlıkla savaşmak için öne çıktılar ve Güç'ü en iyi şekilde kullanmaya çalıştılar. Konsoloslar, Jedi Şövalyeleri gibi ağır zırhlar giymezler. Genelde pamuksu, cübbe veya hafif zırh giymeyi tercih ederler. Savaşlarda Güç'ü, fiziksel temastan daha çok kullandıkları için, rahat hareket edebilecekleri ve Güç'ü her zaman kullanabilecekleri kıyafetleri giyerler.
4. Jedi Knight
Taraf: Cumhuriyet
Rolü: Yakın Dövüş
Başlangıç Gezegeni: Tython
Etkin Silahı: Tek ve Çift El Işın Kılıcı
Müttefiklerinin ilham veren Şövalyeler, aynı zamanda düşmanları için de bir korku demekti. Bu nedenle Şövalyeler genelde her gittikleri yerde hoş karşılanmışlardır. Jedi Birliği'nin adalet için olan çok uzun eski savaş tarihi, Şövalyelere galakside sayısız dost, ayrıca düşman kazandırmıştır. Bu düşmanlardan birkaçı ahmakça davranarak Şövalyelere karşı saldırmış, ancak bedelini pahalı ödemişlerdir.Sonuçlar her ne kadar kötü olsa bile, Jedi Şövalyeleri Güç'e güvenirler ve soğukkanlı olurlar. Bilgi ve kendilerini kontrol etme yetenekleri, akıllı kararlar verebilmeleri için kritik etkenlerdir. Jedi Şövalyeleri, savaşın gidişatına göre istedikleri tipte zırhı ve kıyafeti giyebilirler. İster geleneksel cübbe olsun, ister en ağır zırh olsun, her kıyafetin içinde çevik davranabilirler.
Sith Empire (İmparatorluk)
Sithlerin gerçek kökeni bir gizem olarak kalmıştır. Sithler, 3 bin yıl önce, Jedi Orderdan çıkıp Karanlık tarafa geçen Jedilerin Korriban'a göç edip onlara kendi felsefelerini ve kurallarını empoze edene kadar, pek önemli bir halk değildi.
Yıllar geçtikçe, Dark Jediler Sith halkı ile evlenerek onlarla bir olmuşlardır ve 'Sith' sözcüğü yeni bir anlam kazanmıştır. Bu güçlü yeni ırk, artan nüfus sayısındaki hırslı ve kuvvetli Karanlık Güç kullanıcıları ile hızla genişlemeye başladı. 1500 yıl önce, Sith halkının sınırları Cumhuriyet sınırlarına ulaştı ve Büyük Hiper uzay Savaşı başladı. Sithlerin Karanlık Lord'u Naga Sadow, Galaktik Cumhuriyeti yenmek için ordularını agresif bir şekilde eğitti. Başta Sithler başarılı olmasına rağmen, Jedi Birliği Korriban'daki Sith yerleşimlerini sistematik bir şekilde işgal ederek Sithleri yendi.
1. Bounty Hunter
Taraf: İmparator
Rolü: Uzak Dövüş
Başlangıç Gezegeni: Hutta
Etkin Silahı: Blaster(s), Özel Ekipmanlar
Hazırlık ve ekipman Ödül Avcılarının en iyi defansıdır. Tam koruma sağlayan ağır zırhlar Ödül Avcılarının standart kıyafetleridir. Zanaatkârlar, her türlü saldırıya karşı dayanıklı, kullanıcıya en iyi şekilde uyums ağlayan ve hareketi kısıtlamayan tam korumalı ağır zırhları yapmak için el emekleriyle aylarca hatta yıllarca çalışırlar.
Saldırı da en az defans kadar kritiktir ve sağlam bir cephanelik her zor durumlarda yoluna çıkacakları yok etmek isteyen Ödül Avcısına lazımdır. Diğerlerinin uzay gemisi aldığı paraya tam donanımlı bir blaster almak duyulmamış birşey de değildir.
Her an taktik değiştirip havadan saldırı yapabilirsiniz. Yakın dövüşten uzak durmak için akıllıca bir yöntem.Ne kadar uzak dövüş için plan yapsanız da, yakın dövüşün kaçınılmaz olduğu zamanlarda düşmanları kızartmak size avantaj sağlayabilir. Ödül Avcılarında flametower ve blaster gibi silahların yanında sürpriz olarak roket atar gibi üstün teknoloji silahlar da taşıyabilirler.
2. Imperial Agent
Taraf: İmparator
Rolü: Destek/Hasar/Ajan
Başlangıç Gezegeni: Hutta
Etkin Silahı: Blaster(s)
Savaş alanlarında, bu ajanlar, kullandıkları özel ekipmanlar ve giydikleri özel kıyafetler sayesinde gizli ve görünmez olabilirler. Yetenekleri sayesinde yüksek güvenlikli karargâhlara sızabilir, en yüksek rütbeli komutanları sessizce ortadan kaldırabilirler. Görevleri gereği hep düşmanlarının arasında olduğu için, eğer bu ajanları yanında birkaç kişiyle görürseniz, kesinlikle arkadaşları değillerdir.
İmparatorluk, Ajanlarının başarılı olması için tüm her şeyi göze alır. En pahalı ve özel ekipmanlar ve kıyafetlerle donatır. Ajanlar, rahat hareket edebilmek ve savaşlarda yeterli seviyede koruma sağlaması için genelde orta seviye zırh giyerler. Kıyafetleri son teknolojiyle donatılmış iletişim cihazlarına ve bilgisayar ve güvenliği kırabilmeleri için gerekli olan teçhizatlara sahiptir.
3. Sith Inquisitor
Taraf: İmparator
Rolü: Uzak Dövüş/İyileştirme
Başlangıç Gezegeni: Korriban
Etkin Silahı: Tek ve Çift el Işın kılıcı
Daha güçlü olabilmek için, Inquisitorlerin yıldırımdan ve keskin zekâlarından çok daha fazla şeye ihtiyacı vardır. Bu nedenle Inquisitorlar, unutulmuş ve yasaklanmış eski güçleri ortaya çıkararak kendilerini güçlendirirler. Bu nedenle Sith Inquisitorları, İmparatorluk geleceğinin mimarı olabilir… Veya basitçe kendi yok oluşlarının mimarları olabilirler.
Inquisitorler her ne kadar ışın kılıcı taşısalar da, bunu pek kullanmazlar. Savaşlarda daha çok Güç'ü kullanarak düşmanlarını yok ederler. Düşmanlarını zayıflatabilir, müttefiklerini güçlendirebilir ve savaşların gidişatını büyük ölçüde değiştirebilirler.
Inquisitorler, savaşların dışında politik kariyerlerinde de güçlü görünmek amacıyla, karanlık cübbeler giymeyi tercih ederler. Ağır zırh giymedikleri için, savaşlarda Güç'ü ve Işın kılıcını çok rahat kullanırlar. Bazı Inquisitorler, cübbelerinin bazı bölgelerinde hafif çelik zırhlar da kullanabilirler.
4. Sith Warrior
Taraf: İmparator
Rolü: Yakın Dövüş
Başlangıç Gezegeni: Korriban
Etkin Silahı: Tek ve Çift el Işın kılıcı
Sith Savaşçısı, tüm öfkesini kullanarak, etrafındaki düşmanlarını sersemletecek çok kuvvetli bir karanlık güç patlaması oluşturabilir.Düşmanı havaya kaldırıp, güç ile boğazını sıkmak hem düşmanı hızlı ama acılı bir ölüme götürür hem de diğer herkesin onu ölürken seyretmesini sağlarsınız.Rakibin üstüne ani ve çok güçlü bir saldırı yapmak size avantaj sağlar ve rakip fazla güçlü değilse dövüşü hemen bitirebilir bile.
Kuvvet için Güç'e ne kadar güvenseler de, ağır ve göz korkutucu elbiseler ile zırhlar giymekten hiç çekinmezler. Giydikleri zırhlar tam teknoloji ile donatılmış, biyolojik olarak kullanıcıyı kuvvetlendiren ve dayanıklılıklarını arttıran zırhlar olurlar.
Bu inceleme Kerim Kul tarafından TeknoKulis için hazırlanmıştır.
+
+ Eğlenceli dövüş sistemi
- Sınıf dengesi tam oturmamış
- Bölgeler arası ulaşım uzun süre alıyor