Google Meet ve Zoom rekabetinde son durum! Corona virüsü nedeniyle...
Corona virüs salgınıyla birlikte sosyal izolasyon uygulanmaya başladı. İnsanlar evlerine çekildi. Bu dönemde iletişimde Zoom ve benzeri uygulamaların isimleri öne çıktı. Facebook, Google, Microsoft gibi teknoloji devleri bu alana yatırım yaptı, mevcut uygulamaları üstünde değişiklikler gerçekleştirdi. Böylece kullanıcılar için yeni alternatifler sundular ve rekabette geride kalmamaya çalıştılar. Zoom'un yükselişi bu sebeple kesintiye uğradı. Son zamanlarda kullanıcılar Google Meet'e yönelmiş görünüyor.
Zoom, özellikle güvenlik konusunda pek çok eleştiri okunun hedefi oluyor. Bazı bölgelerde ve okullarda kullanımına yasak getirilen uygulama, buna karşın kullanıcı kitlesini koronavirüs salgını döneminde artırmayı başarırken, rakipler de boş durmadı. Facebook, Messenger üzerinden gelişmiş bir hizmet sunarken, Google ise Google Meet adıyla rakiplerini hayli terletecek bir uygulamaya imza attı.
Kullanımı ilk etapta GSuite kullanıcıları için ücretsiz olan Google Meet, toplamda 50 milyonu aşkın kez indirildi. Sadece son 20 günde 10 milyondan fazla kez indirilen uygulama, bugün için herkesin erişimine ücretsiz açılmış durumda.
En fazla 250 kişinin katılım sağladığı oturumlara ev sahipliği yapabilen uygulamada 60 dakika sınırı bulunuyor. 60 dakikanın üzerine çıkıldığında ise Google kullanıcılarından ücret talep edecek. Benzer şekilde Zoom'u da 40 dakika bedava kullanabiliyorsunuz; 40 dakikanın üzeri için ise ücret ödemeniz gerekiyor. Ancak bu ücret, video konferansı kuran kişi tarafından ödeniyor. Katılım sağlamanın bir süre sınırlaması yok. (Hürriyet)