İzleyici kitlesi ağırlıklı Y ve Z kuşağı olan Espor, dünyada ve Türkiye'de ulaştığı ve sürekli büyümekte olan taraftar sayıları, oyun içi satın alımlar, markalı ürün satışları, bayilik sistemi, sponsorluklar, oyuncu ödemeleri ve ödüllendirmelerin ulaştığı büyüklük ile bugün dijital ekonominin yeni endüstrilerinden biri olarak karşımıza çıkıyor. Dünyada internet kullanıcılarının yüzde 30'u online oyun oynuyor, yüzde 23'ü başkalarının oyun oynadığı videoları izliyor, yüzde 16'sı ise Espor turnuvaları izliyor. Türkiye'de çok büyük ilgi gören ve bu yıl 13 Nisan'da oynanan Vodafone FreeZone Şampiyonluk Ligi Kış Mevsimi Finali Riot Games Espor Sahnesi'nde nefesleri kesen bir mücadeleye sahne oldu. Bahçeşehir SuperMassive ve ilk kez KMF final koltuğuna oturan 1907 Fenerbahçe Espor arasında geçen sezon finalinde, kupaya uzanan ekip 1907 Fenerbahçe Espor oldu.
MARKALAR YATIRIM YAPIYOR
En değerli oyuncu ödülünün sahibi ise seride gösterdiği üstün performansla 1907 Fenerbahçe Espor'un üst koridor oyuncusu Ruin seçildi. İş Bankası, dijitalleşme faaliyetleri kapsamında ele aldığı Espor'a 2017 yılından beri takım sponsorlukları ile yatırım yapıyor. İş Bankası Maximum Kart markası altında Türkiye League of Legends Ligleri'nde mücadele eden 1907 Fenerbahçe, Beşiktaş ve Galatasaray Espor takımlarına ana sponsorluk desteği veriyor. İş Bankası, mobil uygulaması Maximum Mobil üzerinden Esporculara oyun kodu satın alımı imkanı da tanıyor. Gençler Türkiye'de en çok oynanan Espor oyunlarından olan League of Legends oyun kodlarına ve Steam Cüzdan Kodlarına Maximum Mobil Dijital Kod Marketten kolayca ulaşabiliyor.
ÇEKİŞMELİ SEZON OLDU
Bu sezon çekişmeli bir Espor mevsimi yaşandı. 1907 Fenerbahçe LoL takımı ilk 2 haftada aldığı 2 mağlubiyetten sonra ligde oynadığı tüm maçları kazanarak şampiyonluğa ulaştı. Kadrosu tamamen yenilenen 1907 Fenerbahçe, oyuncuların uyumu sayesinde rakiplerine üstünlük sağladı.1907 Fenerbahçe yarı final derbisinde yine Maximum Kart'ın ana destekçisi olduğu bir diğer takım olan Galatasaray Espor ile karşılaştı. Bu seriyi 3-0 tamamlayan Vadinin Boğaları, Bahçeşehir SuperMassive'i 3-0 geçerek şampiyon oldu. Böylelikle 1907 Fenerbahçe Espor takımı KMF'yi 3-0 kazanarak tüm bölgelerin şampiyonlarının katıldığı MSI'da (Middle Season Invitational) Taiwan'da yarışmaya hak kazandı.
1.1 MILYAR DOLARA YÜKSELECEK
Newzoo 2019 Espor raporuna göre, Espor'dan haberdar olan kişi sayısı dünyada 1.7 milyar, ayda birden çok defa Espor izleyen taraftar sayısı ise 201 milyon. Küresel Espor gelirlerinin 2019'da 1.1 milyar dolara yükseleceği ön görülüyor. Geçen yıl mayısta yayımlanan rapora göre, Türkiye'de, 15 binin üzerinde amatör Espor takımı, bu takımlarda oynayan 60 bini aşkın oyuncu ve 4 milyondan fazla Espor izleyicisi bulunuyor.