Türkiye’de eğlence, medya ve iletişim sektörleri %7.9 büyüyecek!
Bilgi, veri ve perspektif aktarımı odaklı içerik paylaşımı platformu Deep Dive’ın ilk etkinliğinde, eğlence ve medya sektörlerinin geleceğini şekillendiren “yeni yakınsama dönemi” masaya yatırıldı.
Küresel Eğlence ve Medya Sektörüne Bakış 2018-2022 Raporu ışığında 7 Mart'ta düzenlenen Convergence 3.0 etkinliğinde iletişim, medya ve eğlence dünyasından üst düzey isimler ağırlandı.
Oturumda "TV, video, dijital reklam, OTT, sinema, yazılı medya, açıkhava, kitap, oyun, e-spor, B2B" alt sektörlerine ilişkin büyüme öngörüleri mercek altına alındı. Öne çıkan veriler şöyle:
-Toplam küresel Eğlence, Medya ve İletişim sektörleri gelirlerinin, %4,4 yıllık bileşik büyüme oranı (YBBO) ile 2022 yılında 2.4 trilyon ABD doları seviyesine ulaşması bekleniyor.
-Küresel Eğlence, Medya ve İletişim gelirlerinde en önemli ağırlığı internet erişimi gelirleri segmenti oluşturuyor. İnternet erişimi gelirlerinin %6,6 YBBO ile 2022 yılında 726 milyar dolara ulaşması öngörülüyor.
-Türkiye'de Eğlence ve Medya sektörü, 2022 yılına kadar yıllık %7.9 ortalama büyüme oranı öngörüsüyle, küresel ortalamanın üzerinde bir trend sergiliyor.
-Türkiye'de Eğlence ve Medya sektörünün 2022 yılına kadar, internet erişim harcamaları dahil 15.4 milyar dolar büyüklüğe ulaşması bekleniyor.
-Küresel TV reklamları pazar büyüklüğünün, 168,2 milyar dolardan, 2022 yılında 192 milyar dolara çıkması bekleniyor. Karasal televizyon reklam gelirlerinin, televizyon segmentindeki ağırlığı ise %70'ten %67'ye geriliyor
-Türkiye'de televizyon reklam gelirlerinin %5,9 yıllık ortalama büyüme ile 2022 yılında 1,4 milyar dolara ulaşması bekleniyor. TV segmentinde online reklam gelirlerinin ise 5 yıllık dönemde, yıllık ortalama %30,1 büyümesi bekleniyor.
-Önümüzdeki 5 yıllık dönemin sonunda dünya nüfusunun %69,1'inin mobil internet erişimi servislerine sahip olması bekleniyor. 2022 yılında internet erişimi gelirlerinin 3'te 2'sinin, mobil internet alt segmentinden oluşacağı öngörülüyor.
-2022 yılına kadar Türkiye'de aktif internet kullanıcı sayısının 61 milyona ulaşması bekleniyor. Bu veri Türkiye pazarında internet reklamcılığında sürdürülebilir
büyümeye işaret ediyor.
-Çin'in öncülüğünde Asya-Pasifik pazarının itici gücüyle, küresel sinema gelirlerinin 2022 yılına kadar %4,7 YBBO ile 50 milyar dolar sınırını aşması öngörülüyor.
-Türk sinema sektörü son yıllarda güçlü büyüme gösterdi. Toplam sinema geliri 2013'te 158 milyon dolardan 2017'de 267 milyon dolara yükseldi; 2022 beklentisi ise 314 milyon dolar.
-Orta ve Doğu Avrupa'nın en hızlı büyüyen radyo pazarına sahip Türkiye'de, gelirlerin yıllık %6,3'lük büyüme ile 2022'ye kadar 84 milyon dolara yükselmesi bekleniyor.