Scania, 9 litre 320 ve 360 beygir gücündeki 9 litrelik, 410 ve 450 beygir gücüne sahip 13 litrelik Euro 6 motorlarında sadece SCR sistemini kullanıyor. Egzoz susturucusunun barındırdığı Katalizör, DPF, paralel çalışan iki SCR sistemi ve sonrasında kaçak amonyağı yakalayan filtreler, sürekli sıcaklık, basınç düşümü ve NOx ölçümleyen sensörlerle birlikte Scania motorları, adeta bir kimya fabrikası gibi çalışıyor.
2016 model Scania araçlarla pazara sunulacak olan ayrılabilir retarder teknolojisi ile sürtünme kuvvetinden kaynaklanan kayıplar azalırken, yol koşullarına bağlı olmakla birlikte, yaklaşık yarım litre yakıt tasarrufu sağlanabiliyor. Ayrıca 3.500nm'den 4.100nm'ye yükselen frenleme gücü yanında yüksek çevirme oranı ile düşük hızlarda da yüksek performans elde ediliyor. Araçlarda ayrıca şeritten çıkma ikaz sistemi (LDW), gelişmiş acil durum frenleme sistemi (AEB) ve filo yönetim sistemi teknolojileri yer alıyor.
ALTERNATİF YAKITLARDA DA ÖNCÜÇevre dostu Scania, doğaya daha az zarar veren alternatif akaryakıtları araçlarına adapte etme konusunda da üstünlüğünü koruyor. Alternatif yakıtlarla karbondioksit salınımını en aza indirirken maksimum sürdürülebilirlik, verimlilik, güvenilirlik ve ticari kullanılabilirlik için çalışmalarına devam ediyor.
2011 yılında Euro 5 normlarında geliştirilen sıkıştırılmış doğalgaz-CNG ve sıvılaştırılmış doğalgaz-LNG yakıtlı motorlarını tanıtan Scania, CNG ve LNG alternatif yakıt sistemlerinin kullanıldığı Euro 6 normlarında motorları da üretti. Scania 9 litrelik 280 ve 340 beygir gücündeki doğal gazlı motorlarını müşterilerin hizmetine sunmaya başladı. 1350 ve 1600 Nm maksimum tork üreten 5 silindirli bu motorlar, Scania'nın düşük devirlerde yüksek tork geleneğini devam ettiriyor.