Uluslararası Medya Forumu, Türkiye'nin tanıtım etkinliklerine yeni bir boyut kazandırdı. Türkiye'nin ekonomi, turizm ve ticaret potansiyelinin ele alındığı, kültür ve medya konularının tartışıldığı Forum, dünya medyasının en geniş katılımlı uluslararası etkinliği olarak görülüyor.
Ekonomi Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin (TİM) desteklediği, THY, Maxx Rolay, İHKİB ve Borsa İstanbul'un sponsorluğunda gerçekleştirilen Uluslararası Medya Forumu İsviçre merkezli uluslararası medya kuruluşu Global Connection Media SA (GC) tarafından düzenlendi.
Antalya'nın Belek Turizm Merkezi'nde Maxx Royal Belek'te başlayan Uluslararası Medya Forumu 2017 Toplantısı'nın açılışında konuşan Kültür ve Turizm Bakanı Nabi Avcı, Türkiye'nin turizmdeki potansiyelini keşfetmeye ihtiyacı olduğunu belirtti.
"TÜRKİYE'NİN POTANSİYELİ SADECE DENİZ, KUM, GÜNEŞ DEĞİL"
Türkiye'nin turizmde çok büyük bir potansiyele sahip olduğuna işaret ederek, Türkiye'nin 1980'lerde başlattığı turizm hamlesi ile bu alanda kaydedilen gelişmeleri anlattı. Avcı, "Rahmetli Turgut Özal'ın başlattığı turizm hareketi daha çok kıyı turizmi üzerinden şekillendi. Türkiye sadece deniz, kum ve güneşten ibaret değil, potansiyeli bunun çok üzerinde. Sadece deniz, kum ve güneş ile dünyanın 6'ncı büyük destinasyonu olabildiysek, diğer turizm potansiyellerimizi harekete geçirdiğimizde daha ileri noktalara gelmememiz için bir neden yok" diye konuştu.
"TÜRKİYE'Yİ YETERİNCE TANITAMADIK"
Türkiye'nin neresinde bulunulursa bulunulsun, 10 kilometrelik bir çember çizildiğinde keşfedilmemiş birçok güzelliklerin görüleceğini anlatan Avcı, ülkenin bu potansiyelinin bugüne kadar gereği gibi değerlendiremediğini vurguladı.
Antalya'ya geçen yıl 6,5 milyonun üzerinden turist geldiğini anımsatan Avcı, şöyle devam etti: "Yakınımızda Antalya Arkeoloji Müzesi var. Bütünlüğü korunmuş Afrodit heykelleri bakımından bir numara. Bu kadar güzel korunmuş tarihi eserler dünyanın hiçbir müzesinde yok. Ancak geçen yıl müzeyi gezen turist sayısı 68 bin. İnanılır gibi değil. Bu, misafirlerimizin kabahati değil. Demek ki sahip olduğumuz bu güzelliği yeterince tanıtamamışız. Dini miras alanları bakımından da çok zengin bir ülkeyiz ama onları da yeterince tanıtamadık. Yayla ve gastronomi turizm de aynı şekilde."
"TÜRKİYE 10 BİN YILLIK MEDENİYET HAVZASI"
Türkiye'nin 10 bin yılın üzerinde bir yerleşim ve medeniyet havzasına ev sahipliği yaptığını belirten Bakan Avcı, bugün bile Türkiye'nin farklı kültürlerin buluştuğu bereketli toprakların sahibi olduğunu ifade etti.
"Türkiye doğu ile batının en uyumlu şekilde buluştuğu, görüştüğü ve tanıştığı ülkedir" diyen Avcı, bunun binlerce yıldır böyle olduğunu kaydetti.
Geçen binlerce yılın bu topraklarda sadece arkeolojik eserler bırakarak değil, farklılıklara nasıl davranılması gerektiği örneğini de gösterdiğine işaret eden Avcı, şunları söyledi:
"Türkiye'nin özellikle bugünlerde dünyaya sunacağı çok önemli değerleri var. Çok derin bir kültürümüz var. Dünyaya çok ihtiyaç duyduğu olumlu mesajı verecek kültür bu topraklarda mayalandı. Kişi bilmediğinin düşmanıdır. Ağırladığımız siz basın mensuplarının da katkılarıyla birbirimizi daha iyi tanıyacağız. Çocuklarımıza daha iyi bir dünya bırakabilmek için bu birlikteliğe ihtiyacımız var."
"YABANCI YATIRIMCI SAYISI ARTIYOR"
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi de Forum'daki konuşmasında, dünya basınında zaman zaman Türkiye ve ekonomisiyle ilgili olumsuz haberler yer aldığını hatırlattı.
Yabancı gazetecilere bu haberlerin doğru olmadığını yakından göstermek amacıyla bu toplantıyı düzenlediklerini anlatan Büyükekşi, halk oylamasıyla, ülke yönetimindeki çift başlılığın ortadan kalkmasıyla, ekonominin yeniden ana gündem haline geldiğini ifade etti.
Türkiye'ye mart ayında gelen yabancı yatırımların yüzde 25 arttığını kaydeden Büyükekşi, Türkiye'deki 55 bini bulan yabancı şirket sayısının her geçen gün çoğaldığını bildirdi.
Büyükekşi, çok önemli bir genç nüfus potansiyeline sahip Türkiye'nin dünya ticaretindeki payının da arttığını vurguladı.
Ekonomi Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin (TİM) desteklediği, THY, Maxx Rolay, İHKİB ve Borsa İstanbul'un sponsorluğunda düzenlenen Uluslararası Medya Forumu iki gün sürecek.
Forum süresince, çok sayıda yerli ve yabancı katılımcının sunum yapacağı; "Türkiye'deki Dış Yatırımlar-Algılar ve Gerçekler", "Türkiye'nin Cazip Yatırım Ortamı", "Türkiye'nin Menkul Değerleri", "Türkiye'de iş yapmak", "Anadolu'nun Evrensel Değerleri" ve "Uluslararası İletişim ve Uluslararası Medya" konulu oturumlar gerçekleştirilecek.
Forum Bakan Nabi Avcı başta olmak üzere Türkiye'nin önde gelen kurum ve kuruluşların temsilcileri ile yabancı gazetecilerin birebir görüşmelerine ve röportaj vermelerine de platform oldu.
ÜST DÜZEY KATILIM
İsviçre merkezli Global Connection Media SA (GC), sözkonusu tanıtım kampanyası çerçevesinde 50 farklı ülkeden 142 medya mensubunu Antalya'da buluşturdu.
Global Connection Yönetim Kurulu Başkanı Jacques Pasche'ın açış konuşmasıyla başlayan Forum'a Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, Borsa İstanbul Başkanı Himmet Karadağ, THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı, Başbakanlık Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı Başkanı Arda Ermut, İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi de katıldı.
ÇOK YÖNLÜ TANITIM ETKİNLİĞİ
Global Connection'ın TDP tanıtım etkinlikleri çerçevesinde Fransa, Almanya, İtalya, Rusya, BAE, Birleşik Krallık ve ABD'de gerçekleştirdiği iletişim çalışmalarının ardından planladığı Uluslararası Medya Forumu, Türk ekonomisinin anlatılmasının yanısıra medya alanında yeni yaklaşımların ele alındığı bir platform oldu.
GC, Türkiye ile Rusya arasındaki ilişkilerin geliştirilmesi çerçevesinde 31 Ağustos 2016 tarihinde yine Antalya'da Türkiye-Rusya Medya Forumu düzenlemişti. Rusya ve Türkiye tarafından üst düzey onlarca gazetecinin katıldığı Türkiye-Rusya Medya Forumu, iki ülke arasındaki en büyük sivil girişim etkinliği olmuştu.
Global Connection Uluslararası Medya (GC), Narenciye Tanıtım Grubu adına tasarlayıp uyguladığı tanıtım kampanyası ile de, bu yıl, Rusya'nın İletişim Oscar'ı olarak bilinen Gold Print Awards adlı yarışmada dünya devlerini geride bırakarak "en iyi çıkış yapan marka" dalında ikincilik ödülünü almıştı.