Mastercard'ın hazırladığı rapor doğrultusunda cep telefonunun Türk insanın hayatına ne kadar etki ettiği, Türk insanının hayatının odak noktasına nasıl yerleştiği gözler önüne serildi. Öyle ki, Türk insanı cep telefonundan ayrı kalacağına örümceklerle dolu bir kafeste kalmayı tercih ediyor.
4 KİŞİDEN 3'Ü CEP TELEFONUNDAN AYRILAMIYOR
Araştırmanın en dikkat çeken noktası, cep telefonunun neredeyse içtiğimiz su kadar temel ihtiyaç haline gelmiş olması. Kazancı, eğitim düzeyi, sosyal statüsü ne olursa olsun araştırmaya katılan herkes cep telefonuna sahip. Hatta bu ihtiyaç öyle bir noktaya ulaşmış ki 4 kişiden 3'ü cep telefonundan ayrılamıyor.
Aslında araştırma sonuçları dijitalleşme açısından değerlendirildiğinde, mobil ürün ve hizmetler sunabilen yerli ve yabancı firmalar için Türkiye bir fırsatlar kapısı. Bu kapıyı aralamak için de tüketiciler kadar şirketlerin de bu dijital dönüşüme uyum sağlamaları gerekiyor. İnternet kullananlar arasında online alışveriş yapma, finansal işlemler için internet kullanımının yaygın olduğu söylenebilir.
İNTERNETTE YAPILAN AKTİVİTELER EĞİTİME, CİNSİYETE VE YAŞA BAĞLI OLARAK DEĞİŞİYOR
Eğitim seviyesi yüksek bireyler interneti araştırma yapmak, haber okumak, e-postalarını takip etmek ve alışveriş yapmak için kullanırken, 18-24 yaş arası yeni nesil genç kuşak interneti daha çok eğlence amaçlı kullanıyorlar. Oyun oynamak, mesajlaşmak, video izlemek ve müzik dinlemek gibi yeni kuşağın internet kullanımları daha keyifli aktivitelerden oluşuyor. Sosyal medya kullanımına baktığımızda ise biz Türklerin geleneksel sosyalleşme yönümüzü online ortama da taşıdığımızı gösteriyor.
İNTERNET ÜZERİNDEN ALIŞVERİŞ YAYILIYOR
İnternet üzerinden alışveriş her geçen gün dünya genelinde yaygınlaştığı gibi Türk tüketicileri arasında da yaygınlaşıyor. Neredeyse her iki kişiden biri internet üzerinden alışveriş yaparken, online alışverişi tercih edenlerin yarısı ise yine pratikliği sebebiyle ödemeyi kredi kartı ile yapıyor.
Güven nedeniyle online alışveriş yapmayanların yapanlara kulak vermesinde fayda var. Zira internet üzerinden kredi kartı ile ödeme yapan 10 kişiden 9'u ödeme yaparken hiçbir sorunla karşılaşmadığını belirtiyor.
KULLANICALAR BİYOMETRİK ÖDEMEYLE HENÜZ FLÖRT AŞAMASINDALAR
Ancak Mastercard güvencesiyle sunulan ve güvenliği daha yüksek, dolandırıcılık olasılığı düşük, geleneksel şifre kullanımını geçmişte bırakan biyometrik ve diğer kimlik doğrulama yöntemleri hakkında bilgi arttıkça, internetten alışverişe ilginin de artacağını gösteriyor. Mastercard biyometrik çözümleriyle kullanıcılar, "şifrem başkasının eline geçer mi" endişesini taşımadan, selfie çekerek, kalp ritimleriyle ya da parmak izleriyle işlemi yapanın kendileri olduğunu doğrulayabiliyorlar. Bu da tüketicilere dolandırıcılık riski almadan, gönül rahatlığıyla online alışveriş imkânı sunuyor.
DİJİTAL DÜNYA HAYATI HER ALANDA KOLAYLAŞTIRIYOR
Dijital ödeme çözümü denince kimisinin aklına ilk online alışveriş gelse de herkes için bu geçerli değil. Dijital dönüşüm bankacılık işlemlerine de yansımış durumda. Artık havale, EFT, fatura ödeme, kredi kartı ödemeleri gibi bankacılık işlemleri de banka şubesinden daha çok cep telefonu üzerinden yapılıyor. Artık kimse bankada sıra bekleyerek vakit geçirmek istemiyor.
Kredi kartı kullanımı yaygınlaşsa da, kredi kartları ile sunulan basit alternatif ödeme yöntemlerinin kullanımın yaygınlaşması biraz daha zaman alacak gibi görünüyor. Belli bir tutarın altındaki ödemeler için, kimlik doğrulamaya gerek kalmadan hızlı bir şekilde sadece kart göstererek yapılan temassız özellikli kart kullanımı henüz yaygınlaşmış durumda değil. Ancak temassız karta sahip olan her 3 kişiden 2'si bu özelliği kullanıyor ve ulaşım için ayrı bir kart taşımaya gerek kalmadan temassız kredi kartı ile ödeme yapmak istiyorlar.