2018'in mart ayında 10'uncu yılını kutlayacak Mercedes Benz-Fashion Week İstanbul'un yeni sezon lansmanı sektörün önde gelen modacı ve sanayicilerinin katılımıyla özel bir geceyle kutlandı. FashionWeek İstanbul'un başta İstanbul olmak üzere Türkiye'nin marka değerine ciddi katkı yaptığını belirten İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksyion İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, "Hazır giyim ve konfeksiyonda kilo başına 50 dolarlık ihracat hedefimizi yeni pazarlar ve hızla artan ihracat verilerimizden yola çıkarak kısa dönemde yakalayacağımızı söyleyebilirim" dedi. Türkiye'yi katma değerli hazır giyim tedarikinde dünya üçüncülüğüne taşıyacak stratejinin en önemli ayaklarından birinin tasarım olduğunu dile getiren Tanrıverdi, "Hızlı moda tasarımı ve yüksek katma değerli üretim gücümüzü arttıracağız. Bu şekilde 2023 hedeflerine de frene basmadan ilerleyeceğiz" diye konuştu.
1 MİLYON EK İSTİHDAM
Yola bir hayalle çıktıklarını ancak hem yetenekli tasarımcılar hem de bu işin sürekli arkasında olan sanayicilerle birlikte organizasyonu global hale getirdiklerini dile getiren İHKİB Başkan Yardımcısı Volkan Atik ise, "Bugün 17 milyar dolarlık hazır giyim ihracatımızın 2.5 milyar dolarlık bölümünü markalı ürünler oluşturuyor. Ama bu rakamlar yeterli değil. 5-6 yıl içinde başta gençlerimiz olmak üzere en az 1 milyon insanımızı bu yapı içinde istihdama katacağız" diye konuştu.
Hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün her yıl 14-15 milyar dolarlık net döviz getirisi sağladığının altını çizen Atik, "Fashion Week ile eş zamanlı düzenlediğimiz The Core İstanbul ise, yurtdışından getirilen alım heyetleriyle beraber gerçek ticari bir platforma dönüşüyor" ifadelerini kullandı.