Fenerbahçe, Galatasaray ve Beşiktaş'ın sponsorluğunu üstlenen GSM operatörü Avea, bu alanda Şampiyonlar Ligi'nin finalisti olan İspanyol futbol kulübü Barcelona'nın 2013 sezonu sonuna kadar Türkiye'deki resmi telekomünikasyon iş ortağı olarak son günlerin gündemindeki şirket oldu. Bundan sonra Avealılar, Barselona markalı ürünlere, mobil içeriklerine, kulübe özel tarifelere ve diğer hizmetlerine ulaşabilecekler. Ayrıca takımın Camp Nou Stadı'nda oynayacağı maçlara hediye bilet ve takım imzalı forma kazanma şansı yakalayacaklar. Gelişmeler sadece bununla da sınırlı değil, Avea, futbol devi Barselona işbirliği kapsamında yeni bir sosyal sorumluluk projesi de başlattı. 'FCB Avea Camp-Türkiye'nin Minikleri, Dünyanın Yıldızları' projesi kapsamında tüm Türkiye'den seçilecek ilköğretim çağındaki çocuklar Barcelona tesislerinde, kulübün altyapı antrenörlerinden eğitim alma imkânı bulacak. Bu sene Barcelona'ya 16 minik futbolcu adayı ve iki altyapı antrenörü gönderilecek. Bir haftalık program boyunca çocuklar altyapı antrenörlerinden eğitim alacak. Avea Üst Yöneticisi (CEO) Erkan Akdemir'le Türkiye telekomünikasyon sektöründe bir ilke nasıl imza attıklarını konuştuk...
'Barçacell olabilir, neden olmasın'
Dünyada sponsorluk giderek önem kazanıyor, Yıllardır direnen Barselona bile bu yıl forma sponsorluğu alıyor. Avea'nın buradaki duruşu nedir?
Bizim 4 kulüple anlaşmamız var. Avea ilk kurulduğundan bu yana bu kulüplerin sponsoru. Hatta hepsinin birden sponsoru olan tek operatör. Dünyada giderek sponsorluk sektörü dikkat çekiyor, biz de bununla ilgili önemli bir noktadayız. Bazılarını paylaştık. Galatasaray ve Trabzonspor'un ana sponsorluğu Türk Telekom'da. Bu sponsorlukları nasıl ticari bir yapıya dönüştürebiliriz dedik ve mobil işbirliğine de başladık. Fenercell, Kartalcell, GSmobil, Trabzoncell... Barcelona'yla da benzer bir şey yapmayı planlıyoruz. Barçacell olabilir, çalışmalarımız sürüyor.
Barcelona'ya teklif götürdüğünüzde tepkileri ne oldu?
Anlaşmak çok kolay oldu. Sonuçta dünyanın en büyük şirketlerinden biri. Bunun iki tarafa da ticari katkısı olduğunu gördüklerinde hızlı hareket ediyorlar. Değerleri koruyan ve gözeten bir kulüp. Türkiye'de 2 milyondan fazla Barcelona taraftarı var. Türk futbolunda son dönemlerde yakaladığı inişler çıkışlar insanımızı yurtdışına bakmaya yöneltti.
Avea müzik konusuyla da ilgili. Bu alanda yenilikler var mı?
Müziğin hepsi sanat eseri ve sanatçılıların desteklenmesi gerekiyor. Destek olmazsa olmaz. Bizim müziğe bakışımız bu. Şimdi de farklı bir kulvara girdik. Aya İrini'yi sahiplendik. Sıra dışı müzik konserlerine başladık. Bu yıl konserleri bahar sezonunda başlatalım dedik. Riskli bir karardı ama başarılı oldu. Türkiye'de çok fazla tanınmayan sanatçıları getiriyoruz. Çok ilgi görüyor. Evita'ya destek olduk. Evita da bizim beklentimizin üstünde ilgi gördü. 30 bin kişi seyretti. Yakında açıkhava konserleri yeniden başlayacak. Arkasından yine güz dönemi için ayrı bir organizasyon düşünüyoruz. Bütün bunların dışında Avea Müzik var. Orada da liderliğimizi devam ettiriyoruz.