Karl Friedrich Rapp, 1913 yılında Münih'te Rapp-Motorenwerke'yi kurdu. Eski bir bisiklet fabrikasında ürettiği kendi uçak motorlarındaki titreşim sorunlarını çözemeyince, Austro-
Daimler lisansı ile üretime başladı.
Aynı tarihlerde dört zamanlı benzinli motorun mucidi olan Nikolaus Otto'nun oğlu Gustav Otto da uçak motoru üretiyordu.
İşyerleri birbirine çok yakın olan ikilinin tanışmasıyla, BMW'nin de temelleri atıldı.
Rapp ile Otto'nun fabrikalarının birleşmesiyle BMW Bayerische Motoren Werke firması 7 Mart 1916 yılında kuruldu. Finansman ihtiyacı Rapp'ı farklı arayışlara itti. Birkaç yatırımcıdan destek aldı. En sonunda ise Avusturyalı sanayici Franz Josef Popp'a sattı.
BMW ilk uçak motorunu 1917'de üretti. Bu motor diğerlerinin aksine tam performansla çalışıyordu.
1918'de BMW motorlu bir uçak 5 bin metreye 29 dakikada çıktı. 1919'da ise 9 bin 760 metre yüksekliğe çıkan bir pilot rekor kırdı.
Bu başarıların ardından markanın motorlarına büyük talep oluştu.
Firmanın kaderini değiştiren en önemli gelişme I. Dünya Savaşı'ndan sonra 1919'da imzalanan Versay Antlaşması oldu. Antlaşma ile birlikte Almanya'da uçak üretimi yasaklandı.
Bu yüzden şirket farklı işler yapmaya başladı. Bunlardan biri motosiklet motoru üretimiydi.
1919'da ilk motosiklet motorunu tasarladı ve Nurmberg'de üretim yapan bir şirketin Victoria adlı bir modelinde kullanıldı.
Esas işi uçak motoru üretmek olan marka motosikletler konusunda da uzmanlaşmaya başladı. BMW'nin ürettiği ilk motosiklet 1923 yılında tanıtıldı.
R32 model ismiyle üretilen motosiklette iki silindirli bir boxer motor bulunuyordu.
Firmanın otomobil macerası 1928'de Austin lisansıyla otomobil üretimi yapan Fahrzeugtechnik Eisenach A.G.'yi satın almasıyla başladı. 1929 yılında markanın ilk seri üretim otomobili 3/15 yola çıktı. 1933'de ise tamamen kendine ait otomobiller üretiyordu. Markayla özdeşleşmiş böbrek ızgara da ilk kez o yıl altı silindirli motora sahip 303 modelinde kullanıldı.
BAHÇE MALZEMESİ ÜRETTİ
Savaş BMW'nin kaderini bir kez daha değiştirdi. II. Dünya Savaşı'nın sona ermesiyle müttefik kuvvetler firmanın fabrikalarını kullanılamaz hale getirdi. Bu yüzden marka yaklaşık üç yıl mutfak ve bahçe malzemeleri üretmek zorunda kaldı. 1948'de motosiklet, 1950'de ise otomobil üretimine geri döndü.
Premium segmentin en önemli oyuncuları arasında bulunan BMW, MINI ve Rolls-Royce markalarının da sahibi. Ufak aile otomobillerden, crossoverlara, sport otomobillerden sedanlara kadar çok çeşitli modeller üretiyor. Ayrıca elektrikli otomobilleriyle öne çıkıyor.