Sosyal paylaşım siteleri markalar tarafından keşfedildiği günden beri, pazarlama stratejilerinin de en önemli halkası olmaya başladı. 1 milyarı aşan kullanıcı sayısıyla Facebook, Twitter ve Pinterest gibi sosyal ağların etkili kullanımı, e-ticaret siteleri için de büyük önem taşıyor.
Nielsen'in yayınladığı rapora göre; online alışveriş yapan kullanıcıların yüzde 10'u, sosyal ağlarda gördüğü reklamlar neticesinde satın alma yoluna gidiyor.
Bu mecralar her ne kadar önemli olsa da, sosyal medya kanallarında paylaşılan içeriklerin satışa dönüştürme konusunda yetersiz kalabildiğini geçtiğimiz günlerde bir yazımızda paylaşmıştık. E-ticaret sitelerine gelen trafik kaynaklarının incelendiği bu araştırmaya göre, sosyal mecralardan gelen trafiğin yalnızca yüzde 1'i satışa dönüşüyor. E-ticaret sitelerinden ilk kez alışveriş yapan müşterilerin yüzde 39'unun organik trafikle veya ücretli reklam linklerinden yönlendirildiği, yüzde 30'unun ise perakendeci tarafından gönderilen e-mailler üzerinden elde edildiği de araştırmada ortaya konulmuştu.
Nielsen'in bu yeni araştırması ise; online alışveriş sitelerine gelen trafiklerin satışa dönüşme oranlarına değil, kullanıcıların üzerinde hangi pazarlama mecralarının daha efektif olduğuna odaklanıyor. Sosyal medya kanallarındaki reklamlara maruz kalan kullanıcıların yüzde 10'u online olarak alışveriş yaparken, yüzde 8'i ise fiziki mağazalardan alışveriş yaptıklarını söylüyor.
Rapor, sosyal ağlarda aktif olan kullanıcıların yüzde 47'sinin müşteri hizmetleri için bu mecraları kullandığını, her üç sosyal medya kullanıcısından birinin ise, bilgi almak için telefon yerine markaların fan sayfalarını tercih ettiğini vurguluyor. Araştırma ayrıca, bilgisayar kullanan kişilerin zamanlarının yüzde 20'sini sosyal ağlarda geçirdiğini de açıkladı. Bu bağlamda mobil cihaz kullanıcıları ise yüzde 30 ile PC'leri geride bırakmış durumda.
Nielsen, araştırmasında mobil uygulamaların artan kullanım sıklığına da vurgu yapmış. Buna göre geçtiğimiz Temmuz ayında Facebook'un mobil uygulaması bir önceki yıla göre yüzde 88'lik bir artışla 78.4 milyon aylık ziyaretçi rakamına, Twitter ise yüzde 134'lük bir artışla 22.6 milyona ulaşmış durumda.