Twitter ve Nielsen Pazartesi günü "Nielsen Twitter TV Reyting'i" oluşturmak üzere bir anlaşma yaptıklarını duyurdu.
Anlaşmaya göre, Twitter'daki sosyal TV aktivitesinde hem yorum yapan hem de hakkında yorum yapılan tüm izleyicileri kapsayacak bir ölçümleme yapılacak.
"TV izleme alışkanlıklarımız değiştikçe TV ortaklarımız, programlarının bağlantılı olduğu başka mecraları ölçebilecekleri bir değerlendirme istiyorlar." diyor Twitter Medya Başkanı Chloe Sladden, "Bu yeni ölçü, bu dileği karşılamak ve Nielsen TV izlenme oranını tamamlayacak bir unsur olarak hayata geçirildi."
Yayın ağları ve pazarlamacılar TV şovlarının yanı sıra sosyal medya aktivitelerini de dikkatle inceliyorlar. Birçok örnekte sosyal medyanın izlenme oranları ve reklamlar için ne kadar fayda sağladığı belirsiz kalsa da sektör standartlarına yakın bir şey, bu denklemi daha iyi anlama konusunda atılacak bir adım olabilir.
Twitter, TV konusunda daha ciddi adımlar atma niyetinde olduğunu, sektörün deneyimli ismi Fred Graver'ı bu yaz TV'nin başına getirerek belli etmişti. Twitter birçok TV muhabbetinin döndüğü bir site olsa da TV'nin konuşulduğu tek sosyal mecra değil.
Facebook da, yayın ağlarından ve markalardan TV iletişimini kendi platformunda genişletmesine yardımcı olunmasını istiyor. GetGlue ve Viggle gibi başlangıç turları TV programlarına göz atmayı mümkün kılan yollar sunuyor.
Nielsen, Twitter'ın birçok sosyal TV rakipleri arasında öne çıktığının altını çiziyor. Nielsen Global Medya Ürünleri ve Reklam Çözümleri Başkanı Steve Hasker yeni hizmetlerine dair yaptığı açıklamada, "Biz, medya ölçme konusunda lider bir ekip olarak Twitter'ın, gerçek zamanlı televizyon bağlantılı verilerin birincil kaynağı olduğunu fark ettik." diyor.