SPORUN içindeki bizler yıllarca "Sponsor... Sponsor" diye ağladık. Ama gelen sponsorların kıymetini ne kadar bildik, tartışılır.
Türkiye'de özellikle salon sporlarında çok ciddi sponsorluklara imza atıldı. Fenerbahçe'nin Acıbadem ile voleybolda, Ülker ile basketbolda yaptıkları ortada. Galatasaray ve Beşiktaş da benzer bir yolda. Bu operasyonda ortak menfaat var. Kulüpler, bütçelerinden ayırmaları mümkün olmayan parayı sponsorlar sayesinde bu branşlarda harcayabiliyor. Sponsorlar da, o kulüplerin büyüklükleri sayesinde hedef kitleye ulaşabiliyorlar. Birliktelik güçlü olduğunda da başarı geliyor. Başarı geldikçe kulüp de, sponsor da mutlu oluyor.
Kan uyumunun sağlandığı sponsorluklarda ilişkinin kopmaması, istikrar yakalanması da önemli. Örneğin, Galatasaray bayan voleybol ve bayan basketbol takımları geçen sezon Medical Park sponsorluğunda mücadele etti. Bu birlikteliğin beklenenden bile iyi sonuç verdiği tartışılmaz. Bu sene de bu iki takım için önemli transferlere imza atıldı. Kaynağın önemli bölümü de sponsordan temin edildi.
Fenerbahçe ile Ülker'in basketbolda, Fenerbahçe ile Acıbadem'in voleybolda birbirleriyle nasıl özdeşleştikleri ortada. Galatasaray, aynı birlikteliği Medical Park ile sağlama yolunda önemli adımlar atmıştı. Umarım, iki taraf da bu saatten sonra pişmiş aşa soğuk su katmaz.