"Bir kova buz dök" kampanyasını eleştirenleri ucuz ve klişe olmakla suçlayanlardan bir ricam var...
Neden bu kampanyayı çok sevdiklerini, klişelerden uzak dile getirebilirler mi?
Sanmam.
Çünkü kampanyanın eğlenceli olması ve bağış toplanması onlar için yeterli.
Herkesin bu kampanya sayesinde ALS hastalığından haberdar olduğu iddiasına gelince, doğru değil. Ayrıca haberdar olsalar, ne olur! ALS olağanüstü nadir rastlanan bir hastalık.
ABD'deki kamuoyu araştırmaları başından aşağı buz döken insanların çoğunun hâlâ hastalıktan habersiz olduğunu, esas odaklandıkları şeyin kampanyanın kendisi olduğunu gösteriyor.
Bunu görmek için ankete falan gerek yok aslında, çevrenize baksanız anlarsınız.
Bir iki ay sonra hastalık unutulacak, geriye o videolar kalacak!
Şu "challenge" konusu da önemli.
"Hadi sıkıysa sen de yap" veya çocukça bir "çık karşıma!" havası taşıyan bu söylemin bu kadar yaygınlaşmasını sırf birileri eğleniyor veya sırf "hayırlı bir iş" diye tartışmaya açmayacak mıyız?
Geçenlerde TIME'dan Jacob Davidson çok hayati bir noktaya dikkat çekmişti. O da şu: Dünya bir viral kampanyanın kısa sürede nasıl zihinleri etkisi altına aldığını görüp yaşadı. O halde çok bilinçli olmalıyız. Haydi, bu seferki hayırlı bir şey içindi. Ya bir sonraki?