İnternetten alışveriş jet hızıyla artıyor. Sağda solda offline satış yöntemlerinin yakında son bulacağını iddia eden yazılar çıkıyor.
Online alışveriş elbette çoğalacak. Bu kesin! Ancak böylesine iddialı laflar etmemek gerekir.
Evet, standartları elbette internetten alacağız. Ama bazı ürünler var ki insan görmek, dokunmak, hatta tatmak istiyor.
Geçen gün New Yok Times gazetesinde bir haber okudum: Daha önce "Biz sadece internette iş yaparız" diye atıp tutan bazı markalar, Manhattan'da mağazalar açmaya başlamış.
Normal! Diyelim ki ceket satın alınacak. Mesele ceketin sadece vücuda oturması, oturmaması değil ki... Tüketici ceketin tuşesini hissetmek, farklı ışıklar altında nasıl bir görüntü verdiğini de bilmek istiyor.
Tabii bir de alışveriş zevki var: Birçok kişi mağazaları dolaşmaktan, bir ürünü keşfetmekten ve evine bir-iki poşetle dönmekten büyük haz alıyor. Özetle: İnternetten alışveriş gelişecek ama mağazacılık da bazı dönüşümler geçirerek varlığını sürdürecek.
(bağlantısız, internet dışı)