Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED)'in, 4. Turizm Raporu'nu açıkladığı toplantının ana gündem maddelerinden biri de Muğla'daki turist sayısındaki düşüş oldu. Güney Ege Turistik Otelciler Birliği (GETOB) Başkanı İlhan Açıkgöz, Muğla'nın İngiliz pazarının ana partnerlerinden birisi olduğuna dikkat çekerek, bu pazarda son 5 yılda çift haneli rakamlarla büyüme yaşandığını hatırlattı.
Ancak geçen yıl haziran ayından itibaren bir gerilemenin söz konusu olduğunu ifade eden Açıkgöz, bu gerilemenin önüne geçmek için çalıştıklarını kaydetti. 1,5 milyon dolarlık tanıtım bütçesi Turizmhabercisi'nin haberine göre; öncelikle Tanıtma Genel Müdürlüğü ile Muğla'da bir toplantı yaptıklarını açıklayan Açıkgöz, pazarın en büyük tur operatörleri olan TUI ve Thomas Cook yetkilileri durumu değerlendirdiklerini belirtti.
Açıkgöz, toplantılar neticesinde Tanıtma Genel Müdürlüğü ile ortaklaşa bir tanıtım çalışmasına yoğunlaştıklarını söyleyerek, 1.5 milyon dolarlık bir tanıtım bütçesinin sadece Muğla için ayrıldığını açıkladı. Açıkgöz, "Tanıtma Genel Müdürlüğü'müze, başta Müdür Cumhur Güven Taşbaşı olmak üzere çok teşekkür ediyoruz." dedi. İngiltere pazarındaki düşüş başlar başlamaz önlem olarak düşük sezonda gelen uçaklara indirim yapılmasını istediklerini kaydeden Açıkgöz, bu indirimin hayata geçmesiyle turist sayısının arttığını ifade etti.
Açıkgöz, sözlerini şöyle sürdürdü: "DHMİ'nin uçak servisi ücretlerinde yaptığı indirimin meyvelerini nisan ayında görüyoruz. DHMİ'nin bunu 12 ay süresince devam ettirmesi gerekir. Kış dönemi için TÜROFED olarak Ulaştırma Bakanlığı'na talepte bulunduk. Charter uçaklar için yüzde 50 indirim yapıldı. Charter uçaklara sağlanan destek uçak başına 3-8 bin dolar civarında." TÜROFED Başkanı Ahmet Barut da charter uçuşlara verilen desteğin Türkiye genelinde 12 aya yaymak gerektiğini savundu.