İngiliz asilzadesi Bentley Motors, 29 Ekim - 7 Kasım 2010 tarihleri arasında İstanbul'da CNR Expo Fuar Merkezi'nde düzenlenecek olan 13. Uluslararası Otomobil Fuarı'nda, iki yeni modeliyle otomobil tutkunlarının karşısına çıkacak.
1. Hall'de kurulan 347 m2'lik Bentley standında yer alacak olan Bentley yeni Mulsanne, sportif mirasıyla güç ve hız tutkusunun altını çizerek, İngiliz lüks otomotiv sektörünün zirvesini temsil ediyor. Yeni Supersports Convertible ise 621 HP gücünde, ikiz turboşarjlı W12 motoruyla şimdiye kadar üretilmiş 'en hızlı ve en güçlü' Bentley modeli olma özelliğine sahip.
Bentley'in amiral gemisi; Yeni Mulsanne
Baştan aşağı Crewe kentinde tasarlanan ve oluşturulan yeni Mulsanne; Bentley'e geliştirilmiş performans, benzersiz iç mekan lüksü ve araç üretim becerileri katarak, markanın yeni bir amiral gemisini temsil ediyor. Mulsanne adının dönüşü, Bentley'in sportif mirası ile birlikte güç ve hız tutkusunu vurguluyor. Adını uzun Le Mans 24 yarışlarındaki ünlü Mulsanne dönemecinden alan Mulsanne, Bentley'in sportif mirasına sahip olarak, ikiz turboşarjlı V8 motoru ve 6750 motor hacmiyle markanın güç ve hız tutkusunun altını çiziyor.
Bentley tasarımının saf ifadesi
Bentley'in yeni amiral gemisi Mulsanne'ın tasarımı, sportifliğin, sağlamlığın, zarif ve şık karoser yapımının ilgi çekici bir birleşimi. Geniş motor kaputu, kaslı kemerleri ve ön kanatlardan arkaya doğru zarif bir şekilde akan, keskince biçimlendirilmiş çizgileri güç ve hareket duygusu taşır.
Yeni Mulsanne'in tasarımı; benzersiz bir sportiflik, el işçiliği ve sağlamlığın kombinasyonu... Mulsanne; 1950'lı yıllarda üretilen Bentley S-Type modelini hatırlatacak biçimde, Bentley'in geleneksel matris ızgarasının hakim olduğu çarpıcı bir ön cephe tasarımına ve çevresinde dış taraftan iki adet daha küçük lamba kümesi bulunan ve krom çerçeveli, klasik yuvarlak iç ön farlara sahip. İkonik "Flying B" hareketli radyatör, opsiyonel olarak mevcut. Ön kanatlardan arkaya doğru zarif bir biçimde uzanan güçlü arka kısmı ve keskin hatları ile desteklenen uzun başlığı, kısa ön konsolu ve uzun arka konsolu, aracın güç ve hareketlilik göstermesine yardımcı olur. Benzersiz biçimde tasarlanmış olan 20-inçlik (opsiyonel olarak 21 inçlik) jantları, Mulsanne'in güçlü sportif duruşuna katkıda bulunur.
7500 m2'lik yeni Montaj Merkezinde Mulsanne'ın üretim öncesi gövdesini oluşturmak için 125 mesai saati gerekiyor. Birkaç milyon pounda mal olan tesisin içinde ise, dev perçin tabancalarını taşıyan robotik kollar, metal işleme becerileriyle ünlü olan karoser yapımcıları Crewe'daki Bentley fabrikasında uyum içinde çalışır.
Örneğin Mulsanne'ın gözle görülür panel bağlantılarının bulunmadığı sağlam görünümlü kesitini yakalamak, seri otomobil üretiminde imkânsızdır. Mulsanne'ın kesintisiz bir şekilde yayılan ve geniş bir alan kaplayan tavanı, arka kanadı ve bagajı ancak D-sütununun ortasından aşağı doğru elde pirinç lehim yapılarak meydana getirilmiştir. Bunu, Bentley'in ödüllü ustalarının 'gözleri ve elleri' yapabilmektedir. Bu tür bir işin kalitesi, Crewe'un ustalarına, İngiliz Metal Sac Mühendisliği Enstitüsünden bir madalya kazandırmıştır.
Bentley Mulsanne'ın sadece iç tasarımı için dört yıl süren çalışma gerçekleştirildi. Mulsanne'da kullanılan kaplamaların dayanıklılığının en gerçekçi şekilde değerlendirilebilmesi amacıyla, robotlar yerine çeşitli boy ve ağırlıktaki insanlardan oluşan ekip tarafından 20.000 kereden fazla test yapıldı.
Yeni Mulsanne'da bulunan V8 ikiz turboşarjlı motor, 505 HP güç ortaya çıkarırken ve yüksek torku (1020 Nm), 1800 devir/dakikadan da erken zamanda sağlanır. Başlangıç fiyatı 558 bin Euro olan Mulsanne'ın müşterileri, 24 standart rengin yanı sıra önceki Bentley modellerinden miras alınan renk alternatifleri de dâhil olmak üzere zengin deri döşeme yelpazesi içinden seçimlerini yapabilir.
Bentley tarihinin 'en hızlı ve en güçlü' modeli; Supersports Convertible
621 HP gücünde, ikiz turboşarjlı W12 motorla donatılmış yeni Supersports Convertible, şimdiye kadar üretilmiş 'en hızlı ve en güçlü' Bentley modeli olma özelliğine sahip.
Bentley'in kaslı, dört kişilik yeni Supersports otomobili, tasarımı ve işçiliği ile safkan bir Bentley modelini oluşturuyor. İç mekânı Bentley'nin lüks anlayışını etkileyici bir şekilde yeniden yorumluyor: saten etkili karbon fiber, Alcantara™ ve yumuşak kavramalı deri, sportif ve modern bir ortam yaratıyor.
FlexFuel teknolojisi standart…
Bentley'in üst düzey sürüş deneyimi sağlayan ve dünyanın en etkileyici convertible'ının lansmanı ile birlikte FlexFuel teknolojisi de artık tüm Continental modellerinde standart hale geliyor. Böylece, Bentley Motors, benzin ve E85 bio-yakıtla çalışabilen ilk modeli Continental Supersports'un lansmanında tüm modellerinin 2012 yılına kadar Flexfuel teknolojisine sahip olacağı yönünde verdiği sözü yerine getiriyor.
Yeni Supersports Convertible dâhil olmak üzere Continental model serisinin tüm modelleri, artık hem benzinle hem E85 biyo-etanol ya da ikisinin herhangi bir kombinasyonuyla çalışabiliyor. Supersports Coupé tarafından öncülüğü yapılan FlexFuel teknolojisi, CO2 emisyonlarında sadece egzoz borusu emisyonlarını değil, yakıtın atmosfere net katkısını hesaplayan bir ölçümle 'rafineriden araca kadar' yüzde 70'e varan azaltım sunuyor.
Güçlü, azimli, super bir üstü açık...
Dünyanın en güçlü ve en hızlı üstü açık modeli olan Continental Supersports Convertible, "aşrı uçları" çok iyi bir şekilde bir araya getirmeyi başaran bir otomobil. Supersports Convertible süper spor bir aracın üstün performansını sunarken aynı anda günlük kullanıma son derece uygun fonksiyonelliği ve Bentley'in ince el işçiliğini sunuyor.
Bentley Supersports'un geliştirilmesinin ardında yatan fikir, Continental GT'den daha düşük ağırlığa sahip bir Bentley yaratmaktı. Böylece, Continental Supersports Convertible, 0-60 kilometreyi sadece 3.9 saniye, 0-100 kilometreyi ise 4.2 saniyede tamamlarken, 325 kilometre saat azami hıza sahip olarak 'dünyadaki en hızlı dört kişilik convertible' olma ayrıcalığını taşıyor.
Artan güç ve tork, dört tekerlekten çekiş sistemine, vites değiştirme zamanlarını yarı yarıyadan da fazla (sadece 93 milisaniyeye) indirip, hızlı altı ileri Quickshift şanzıman tarafından aktarılır. Vites kutusu, çift vites küçültme becerisine (örneğin altıncı vitesten dördüncü vitese geçebilme) de sahip ve vites aralıkları boyunca hızlanmayı artırır. Şanzımanın vites büyütmesi sırasında, yakıt ve ateşleme bir an için kesilerek, tork azaltımı aracılığıyla daha hızlı mekanik vites değiştirme zamanları elde edilir ve ayrıca değiştirme kalitesi ve sürekliliği de artar.
Superports Convertible'ın olağanüstü performansı, eşsiz bir sürüş konforu ile birleşerek, otomobili sınıfının lideri bir konuma taşır. Supersports Convertible, sürüş yüksekliğini de GTC Speed ile paylaşır; standart GTC'ye göre önde 10mm ve arkada ise 15mm daha alçak bir oturma konumu sunulur.
Biçimin, işlevi takip ettiği otomobil
Supersports Convertible'ın tasarımının gelişimi, biçimin, işlevi takip etmesi olarak ifade edilebilir ki burada, yeni, kararlı heykelimsi formlar, kaportanın altındaki teknik gelişmelerin sinyalini veriyor. Supersports'ta teknik uygulamaların sağladığı belli başlı tasarım değişiklikleri arasında aşağıdakiler yer alıyor:
• Revize edilmiş ön hava menfezleri ile yeni motor kapağı menfezleri hava akışını ve soğutmayı daha da iyileştirir.
• Genişleyen arka kanatlar, daha geniş arka izi içine alır.
• Akıllıca tasarlanmış bagaj kapağı spoyleri, yüksek hızlarda aerodinamik denge bakımından avantaj sağlar.
Mulsanne Teknik Özellikler
Motor Tipi: İkiz turboşarjlı V8
Motor hacmi: 6750cc
Güç: 505 bhp
Tork: 1020Nm
Şanzıman: Tipi: Arkadan itişli
Şanzıman: ZF 8-Speed otomatik
Gövde ve Şasi Uzunluk: 5562mm
Genişlik: 1926mm
Yükseklik: 1526mm
Aks: 3266mm