Garip yazarınız, çoğunluğun uykuda olduğu ya da yılın ilk günü sevdikleriyle sucuklu yumurta keyfi yaptığı bir saatte, 09.30'da yine şirketteki odasında, klavyesinin başında 'yıllık nöbetini' tutup yılbaşı ekranını değerlendiriyor. Vallahi bunu kendimi acındırmak, fedakarlığımı gözler önüne sermek için filan yazmıyorum. Sadece zaman zaman bazılarının 'kolay iş' diye nitelediği televizyon yazarlığının sesinin uzaktan hoş geldiğini anlatmaya çalışıyorum.
Bu köşe, sabah saat 04.00'e kadar süren canlı takip ve kayıt izleme mesaisinin ardından, sabah medya takip merkezlerinin yardımıyla tüm yılbaşı ekranını didik didik edildikten sonra ortaya çıktı.
Köşemiz, sadece üç saatlik bir uykunun ardından hazırlandığından, olası sürç-ü lisanlar şimdiden affola...
AH O ESKİ GÜNLER!
Eğer görevim, yılbaşı ekranını izleyip yorumlamak olmasaydı, yani sadece kendi keyfim için ekran başında olsaydım; prime time'ın ilk saatlerinde ATV'deki Doksanlar ve TRT 1'deki Seksenler arasında gidip gelir, ardından yeni yılın ilk dakikasına kadar ATV'deki Kim Milyoner Olmak İster? ve Star ekranlarındaki O Ses Türkiye arasında mekik dokur, gece yarısından sonra da kendimi her yıl olduğu gibi CNBC-e'deki Victoria's Secret meleklerinin kanatlarına teslim ederdim. Ama 'görev bilinci' beni çok daha zorlu bir ekran maratonuna mahkum etti.
EN GÜVEN'Lİ LİMAN
Birol Güven, tıpkı alkollü sürücülere yılbaşında şoförlük hizmeti veren 'Sarhoşum Gel' servisi gibi... Yılın son günü, başı sıkışan kanal, Birol'dan yardım istiyor. Ünlü yapımcı bu yılbaşında da üç ayrı dizisiyle ATV, TRT 1 ve FOX'un 'kurtarıcısı' oldu. Eski senelerin yılbaşı kutlamalarını hatırlarken içimiz yine bir tuhaf oldu. Nerede o Orhan Gencebay çıkacak diye kalbimizin gümbürdediği, anne-babamızdan utanarak 'göz ucuyla' dansöz izlediğimiz, tüm aile fertlerinin kendi âlemlerine dalmayıp bir odada toplanıverdiği, soba üstünde kestane kokulu, tombalalı, çinkolu yılbaşılar?
SAVAŞTA SON NOKTA
Nereden nereye geldiğimizin kanıtı ise Star TV ekranındaydı. Saatler tam 24.00'ü gösterdiğinde, yani 'yılın televizyonculuk için en değerli anında' ekrana ne geldi?
Kanalın yeni dizisinin tanıtım klibi... Reyting rekabetinin gelip ulaştığı son noktayı betimlemesi açısından 'tarihi' bir andı. Kurt Seyit ve Şura dizisinin başrol oyuncuları Kıvanç Tatlıtuğ ile Farah Zeynep Abdullah, sisler arasında vals yaptı. Büyük beklentilere yol açan dizinin nasıl bir sonuç alacağını bilemem ama kesin olan bir şey var ki, Farah Zeynep'in altına takoz koymak için set işçileri fazla mesai yapacaklar.
EN PAHALI PROGRAM
Yılın dakika başına en pahalı yılbaşı prodüksiyonu ise Show TV'deydi. Yılbaşı gecesinde sadece 26 dakika ekranda kalan 1 Milyon Kimin? yarışması için prodüksiyon masrafları, jüri ücretleri vs. hariç 1 milyon lira ödül verilmesi, buna rağmen yarışmanın havanda su dövmesi; kanal için son derece ağır bir faturaydı. Yarışmacı Cem Acar'ın mutlu sona ulaştığı yarışmanın reytinge değil, bilgiye yatırım yaptığını düşünüp kendimi avutabilir miyim acaba?
Bir de 2013 yılında yer aldığı tüm kanal ve programlara 'kan ağlatan' Okan Bayülgen, 2013'ün bittiğine en çok sevinen kişidir herhalde. Neyse ki gecenin ilerleyen saatlerinde Bülent Ersoy, ağır topları Orhan Gencebay ve Sibel Can'ı ateşledi de, Show TV izleyicisinin neşesi yerine geldi.
SÜPER YEDEK HÜLYA
Ekibine fazla mesai yaptıranlardan biri de Acun Ilıcalı'ydı. Önce O Ses TürkiyeÖzel ile Star ekranını kurtardı. Ardından saz arkadaşları Hadise, Murat Boz, Gökhan ve 3 Adam'la kendi kanalına (TV 8) reyting yaptırdı. Bu arada Acun'un 'yedek kulübesinin zenginliği' ile televizyon liginde fark yarattığına da şahit olduk.
Yılbaşında Ebru Gündeş jüriden çıktı, yerine Hülya Avşar oyuna girdi. Böyle bir 'süper yedek' oldukça; Acun'un sırtı kolay kolay yere gelmez!
YENİ DÜKKAN TAMAMDIR
Kanal D ekranında Tolga Çevik'in Komedi Dükkanı'nın devşirmesi Arkadaşım Hoşgeldin gerçek bir kahkaha tufanı yarattı. Tolga Çevik-Ezgi Mola ikilisinin perdede tutan mayası, ekranda da iş yapacak gibi... Tolga'ya eşlik eden Kibariye'nin o saflığı ve temizliği ise yeni yılı karşılarken insanlık adına içime huzur saldı.
Mustafa Sandal ise sahnede adeta 'Ben oyuncuyum' diye bas bas bağırıyordu. Şu adamı doğru bir sinema ya da dizi projesiyle buluşturacak yapımcıyı alnından öpeceğim vallahi...
Kanal D'nin bir başka kurtarıcısı ise Cem Yılmaz oldu. Eminim, izlemeye bir türlü doyamadığım bu şahane gösteriyi kaydetmek için akıllı televizyonlar, decoder'ler ve kayıt cihazları gece boyunca fazla mesai yapmıştır.
YAŞASIN GERÇEĞİ!
Geçen yıl olduğu gibi bu yıl da CNBC-e'deki Victoria's Secret defilesi ile gözlerim arasına 'eş durumundan' baraj kurulmuştu. Bizimkinin gözüme örttüğü parmaklarının arasından gördüğüm kadarıyla şov yine muhteşemdi.
Ama sevgili eşimin unuttuğu iki şey vardı: Birincisi; CNBC-e, o gece şovu 02.15'de, yani bizimkinin uykuya dalmasından sonra tekrarlayacaktı! İkincisi; dünyanın tüm takma kanatlı melekleri bir araya gelse, benim gerçek meleğimin tek tüyü olamazdı...