atv, sezonun ilk derbisi olan Fenerbahçe-Galatasaray maçını yayınlamakla son derece akıllılık etti. Sebebi sadece futbolseverlere açık kanalda derbi heyecanı yaşatmak değildi.
Maç, adeta atv'nin yeni sezon lansmanı yerine geçti. Zira 90 dakika boyunca ekran küçültülüp altında kanalın yeni dizileri tanıtıldı. Milyonlarca dolarlık reklam ve tanıtım bütçesi ayırsanız, bu kadar etkili ve yaygın bir tanıtım yapamazdınız.
LANSMAN GECELERİ
Eskiden bu aylarda kanallar birbiri ardına tanıtım geceleri düzenlerdi. Kanal yöneticileri, yapımcılar, gazeteciler, reklamverenler ve ajans sahipleri bu şatafatlı tanıtım partilerinde bir araya gelir, söz konusu kanalın gövde gösterisine tanıklık ederlerdi. Ama gelin görün ki, binlerce dolara malolan bu partiler asıl amaca bir türlü hizmet etmez, 'kanal yönetimlerinin mastürbasyonu' şeklinde değerlendirilirdi.
Bu yıl TRT de Londra Olimpiyatları'nı yayınladı ama bu fırsatı yeterince değerlendiremedi. Belki de 'Dizi tanıtımları yüzünden millet olimpiyatları izleyemiyor' eleştirileri gelir diye çekindi.
Kanaltürk, çarşamba gecesi A Milli Futbol Takımı'mızın Viyana'da Avusturya ile oynayacağı özel karşılaşmayı naklen yayınlayacak.
Eminim onlar da bu yayını bir 'lansman gecesine' dönüştüreceklerdir. Sanırım bu yeni taktiği gelecek yıllarda diğer kanallar da takip edecek.
Yaz sonu önemli bir yarışma ya da spor organizasyonunu yayınlayıp 'deri altından' dizi tanıtımı zerkedecek.