Bazen beynim, beni de şaşırtacak şekilde tersten işliyor... RTÜK ve Televizyon Yayıncıları Derneği bence harika bir iş yaptılar. Yeni başlayan uygulamada saatler 21.30'u gösterdiğinde ekranın altından geçen sevimli uyarı ile minikler yatağa davet ediliyor. Böylelikle hem fiziksel açıdan sağlıklı bir neslin yetişmesine katkı sağlanıyor hem de çocuklar psikolojik gelişimlerini etkileyecek televizyonun zararlı etkilerinden korunmaya çalışılıyor. Buraya kadar hepsi, meselenin düz kısmı... Gelelim beynimin kurcaladığı tersine: Malum, küçük yaştaki çocukları yatırmak gerekir. Yani öyle kendi başlarına gidip de uykuya dalmazlar. Özellikle de bu görev annelerindir. Çocuğun pijamasını giydireceksin, temizliğini yaptıracaksın, okul kıyafetlerini, kitaplarını hazırlatacaksın, küçük yaştaysa masalını anlatacaksın falan filan... Yani bu seremoni nereden baksanız bir yarım saat, 45 dakika sürer... Bu da demek oluyor ki, saat 21.30 ile 22.15 arasında çocuklarla birlikte ebeveynlerden en az biri de ekran başında olmayacak. Peki bunun ne sakıncası var? Reklamveren için çok sakıncası var. Çünkü firmaların hedefinde ağırlıklı olarak anneler var. Pek çok ürün ve hizmet, onlar hedeflenerek kampanyaya dönüştürülüyor. Bu durumda söz konusu saat diliminde verilecek reklamların parası havaya savrulmuş oluyor... Ne dersiniz? "Beynimin tersten işleyişi beni de şaşırtıyor" derken haksız mıymışım?