Fransa'da
internetten alışveriş denince akla ilk gelen sitelerden biri, La Redoute (www.laredoute.com.tr). Sektördeki geçmişi ise çok daha eskilere dayanıyor. 1873'te, Fransa'nın Roubaix kasabasında temelleri atılan La Redoute, 'mail-order', telefon veya posta ile sipariş verilen alışveriş şirketi olarak faaliyet gösteriyordu. Bugün ise Gucci, Balenciaga, Yves Saint Laurent, Stella McCartney gibi markaları bünyesinde bulunduran Paris merkezli bir holding olan PPR'a ait, dev bir alışveriş sitesi. Birkaç ay öncesine kadar Avrupa'nın 22 ülkesine hizmet veren siteye son olarak Türkiye de eklendi. Yalnız La Redoute, özel indirimli bir alışveriş kulübü değil. Sitede sezonluk ürünler satılıyor. Şimdilik sitenin Türkiye ayağında La Redoute'nun moda ve ev dekorasyonu alanlarında, kendisine ait 18 markası bulunuyor. Bu ay ortasından itibaren ise marka sayısı artacak. La Redoute'da sezonluk bazı ürünleri satışa çıkacak markalardan birkaçı şunlar: adidas, Asics, Billabong, Birkenstock, Chevignon, Columbia, Converse, Dockers, Dr. Martens, Fred Perry, Havaianas, Keds, Lee, Levi's, Nike, Pepe Jeans, Polo Ralph Lauren, Puma, Reebok, Timberland, Tommy Hilfiger, Vans ve Wonderbra.
HER GÜN YALNIZ BİR ÜRÜN İNDİRİMDE
Özel alışveriş kulübü gibi faaliyet göstermese de, La Redoute da ürünlerinde indirim uyguluyor. Sitede her gün farklı bir ürün, yüzde 40'a varan indirimle satılıyor. Ama bu kampanya sitede belirtilmiyor; üyelere yollanan e-mail ile önceden bilgilendirme yapılıyor. Bunun dışında geçici ucuzluklar da oluyor tabii. Sitede satılacak ürünler Fransa'dan getirtiliyor ve bunun için de toptan satınalma yapılıyor. Yani İtalya ve Fransa'da ne satılıp giyiliyorsa, Türkiye'deki modaseverler de aynı ürünlere ulaşıyor. Sezon ürünleri ise daha çok La Redoute'nun özel satın aldığı modellerden oluşuyor. Yani sitede gördüğünüz bir spor ayakkabıyı, mağazasına gittiğinizde bulamazsanız şaşırmayın. La Redoute'nun Türkiye ayağının kurucusu Can Günay, yaklaşık 11 yıl boyunca Türkiye'de e-ticaret sektöründe çalışmış bir isim. Türkiye'nin La Redoute gibi ithal bir eticaret sitesine hazır olduğuna ise yaklaşık bir yıl önce karar vermiş: "Son iki yıldır Türkiye'deki internet alışveriş kavramında değişiklikler oldu. Bunda özel alışveriş kulüplerinin katkısı inkar edilemez. Bu siteler bize, kredi kartını internete vermeyi öğretti. Fırsatı kaçırmama dürtüsünü harekete geçirerek alışveriş alışkanlığını kazandırdılar. Türkler artık indirimli olmasa da internetten alışverişe hazır."
TÜRK KADINI İNTERNETİ KEŞFETTİ
Günay, son iki yılda internetten alışveriş yapan kitlede de ciddi bir değişiklik olduğunu söylüyor: "Eskiden online alışverişlerin yüzde 70'ini erkekler yapardı. Onlar da elektronik ağırlıklı ürünler alırlardı. Tekstil ve kıyafet satışı neredeyse yok gibiydi. Son yıllarda ise kadınlar interneti, internet de kadınları keşfetti ve kadınlara yönelik ürünlerin sayısı arttı." Günay, bunu La Redoute kullanıcılarının dağılımında da görebildiklerini anlatıyor: "Site üyelerinin yüzde 85'i kadın. En çok da elbise satılıyor. Şu aralar gri tonları ve çiçek desenlerine ilgi yoğun. Müşterilerimizin yarısı İstanbul'dan yarısı Anadolu'dan."
15 günde geliyor
La Redoute'nun diğer alışveriş sitelerinden farkı, satılan ürünlerin Fransa'dan ithal edilmesi. Verilen siparişe göre, haftada bir gün ürün gönderimi yapılıyor. Bu nedenle de ürünlerin teslimat süresi 15 günü bulabiliyor. La Redoute'nun faaliyet gösterdiği diğer ülkeler de aynı şekilde çalışıyor. Yani Türkiye'yle beraber sayıları 23'ü bulan ülkelere Fransa'daki tek bir depodan gönderim yapılıyor. Bu nedenle de sitenin Türkiye ayağında bir ürün satılabilmesi için öncelikle Fransa'daki merkezle anlaşılması gerekiyor.