Markafoni.com, Türkiye'de açılan ilk özel alışveriş sitesi. Bunun avantajını da yaşıyorlar. İsmini, 'markaların senfonisi'nden alıyor. Giyim ağırlıklı kampanyalar düzenleyen sitede aksesuar, spor malzemeleri, kozmetik, oyuncak, teknoloji ve dekorasyon ürünleri de satılıyor. Markaların ürünlerini yine yüzde 90'a varan indirimli fiyatlarla satışa çıkaran site, 2008 yılında açıldı. 11 milyon dolarlık yatırım alan Markafoni sadece Türkiye'de değil, Avustralya, Yunanistan, Ukrayna ve Güney Kore'de de faaliyet gösteriyor. Hatta bu ülkelerin ilk özel alışveriş siteleri olma özelliğine de sahip. Markafoni'nin bugün 3 milyonun üzerinde üyesi var. Aylık ziyaretçi sayısı 6 milyon. Sadece Aralık 2010'da 20 bine yakın değişik ürün satışa sunulmuş. 2010 boyunca da 2 milyonun üzerinde ürün satılmış. Site yetkilileri her 10 saniyede bir, ayda ise 400 bin ürünün satıldığını söylüyor. En çok satış gerçekleşen günler salı, çarşamba ve cuma. Son üç aydır hafta sonları satışlarında da çok ciddi bir artış gözlemleniyor. Markafoni'de de ağırlıklı olarak tekstil ürünleri satılıyor. Tekstil içinde ise abiye ve iç çamaşırları, satış rakamlarıyla öne çıkıyor. Abiye kıyafetlerde özellikle ünlü markalara talep yoğun. Şu ana kadar en çok satılan markalar arasında adidas, Puma, Marks&Spencer, Benetton ve Tommy Hilfiger'ı sayıyorlar. Üst fiyat grubunda olmalarına rağmen Salvatore Ferregamo ve D&G markaları da oldukça etkileyici satış rakamlarına ulaşmış. Site, tasarımcı ürünlerini de sıklıkla satışa sunuyor. En çok ilgiyi Bahar Korçan, Selim Baklacı, Özgür Masur, Hatice Gökçe, Mehtap Elaidi, Zeckie ve La Mariquita görmüş. Markafoni, İstanbul Fashion Week'in ana sponsorlarından biriydi zaten. Bilinen markaların yanı sıra ünlülerle gerçekleştirilen kampanyalarda da satışlarda ciddi bir artış gözlemleniyor. Burcu Esmersoy, Eda Taşpınar-Bora Kozanoğlu çifti, Hande Ataizi, Tülin Şahin, Sinem Kobal ve Arda Turan gibi isimlerle yapılan kampanyalardan çok iyi geri dönüş almışlar: Sinem Kobal-Arda Turan kampanyası sayesinde 25 bin adet forma satılmış! Markafoni, Anadolu'dan da ciddi talep görüyor. Lüks saat markalarına özellikle, İstanbul dışından ciddi talep oluyormuş. Yine yüksek fiyat grubunda olan Salvatore Ferragamo markalı ürünlere Orta Anadolu'daki üyeler yoğun ilgi göstermiş. 500 TL üzerindeki çantalar bile kısa sürede satılmış. Bu arada iç çamaşırı kampanyaları özellikle Doğu Anadolu'dan büyük talep görüyormuş. "Bunun son örneğini, Türkiye'de satış mağazası bulunmayan Victoria's Secret'ın kampanyasında yaşadık," diyen site yetkilileri, büyük şehirlerin dışında Anadolu illerindeki genç erkeklerden çok fazla sipariş aldıklarını anlatıyor.