Beşinci nesil Golf GTI, 200 beygirlik motoru, yol tutuşu ve performansıyla meraklılarını memnun edecek
Bugüne kadar 1.5 milyon adetten fazla üretilen Golf GTI efsanesi geri döndü. İlk kez Paris Otomobil Fuarı'nda tanıtılan beşinci nesil GTI, Aralık sonu Ocak 2005 başı gibi Türkiye'de satışa sunulacak. Yeni radyatör ızgarası bal peteği tasarımına sahip. Sol ve sağ alt radyatör ızgarası bölümleriyle ek hava girişine benzeyen sis farı da aynı tasarımda. Radyatör ızgarasının üst ve alt bölümleri yumuşak bir bağlantı sağlayan parlak U şeklindeki bölümle birleşiyor. Koyulaştırılmış ön far çerçeveleri (Xenon farla birlikte parlak krom) ve radyatör ızgarasındaki GTI amblemi, tavan spoyleri, çift egzos borusu ve yeni tampon altı, otomobilin tasarımını tamamlıyor. GTI kaplamalar ve tasarım öğeleri otomobilin profilinin de farklı olmasını sağlamış. Standart 17 inçlik jantlar ve 225/45 lastikler, 15 mm alçaltılmış şasi GTI'ın özelliklerini yansıtıyor. Otomobilde 10 farklı renk düşünülmüş. Tabii bu seçeneklerin de aracının hızlı karakterine uygun olduğunu görebiliyoruz. Tornado kırmızı, siyah, kara büyü, şeker beyazı, refleks gümüş, sahil mavisi, lazer mavi gibi... Otomobilin boyutları normal bir Golf ile aynı. Tabii yeni burun ve alçaltılan süspansiyon nedeniyle bazı farklılıklar da görülüyor. Golf GTI'da frenler yüksek performansa uygun hale getirilmiş. Öncelikle 16 inçlik fren sistemi GTI'ın yavaşlamasını sağlıyor ve ESP de fazla erken ve yoğun bir şekilde devreye girmiyor. Bir başka deyişle kontrol tam zamanında yapılıyor. Golf GTI'da silindir başın dört sübaplı 1984 cc hacmindeki motor 200 beygir güç üretiyor. GTI yeni altı vitesli düz şanzımanla 100 kilometrede 8 litre tüketiyor. Yeni Golf GTI'da uygulanan ve sürüş performansını artıran bir başka yenilik de Çift Debriyajlı Şanzıman (DSG). Sistem düz şanzımanla otomatiği birleştiriyor