Başta pandeminin de etkisiyle olmak üzere tüm dünya küresel bir değişimden geçiyor. Ve her birimizin şahit olduğu bu değişim medya dünyasını ve medya projelerini de şekillendiriyor. Bunun son örneği de dünyanın en prestijli moda dergisi Vogue tarafından gerçekleştirildi. Dergi, 128 yıllık tarihinde bir ilke imza attı ve derginin 26 farklı ülkedeki tüm basımları tek bir ortak temada birleştirildi. Derginin 19 farklı dilde yayınlanan ve eylül sonuna kadar raflarda kalacak olan tüm basımlarında umut teması işlendi.
Conde Nast Yaratıcı Direktörü ve Vogue Amerika Genel Yayın Yönetmeni Anna Wintour iyimserliği ve dayanışmayı yaymak amacıyla derginin tüm edisyonlarının tek bir editoryal konu altında birleştirme projesi hakkında "Hepimizin hayatlarında hiç olmadığı kadar çok umuda ihtiyacı var" diyor.
"Peki nedir bu proje?" dediğinizi duyar gibiyim... Proje kapsamında tüm Vogue genel yayın yönetmenleri, kendileri için konunun ne anlama geldiğini temsil eden fotoğraf, sanat eseri ve röportajlardan oluşan bir portfolyo ile katkıda bulundu. Tüm edisyonlar, portfolyoda yer alan çekimlerden seçtiklerine de dergilerinin eylül sayılarında yer verdiler.
Gelelim bu efsanevi derginin Türkiye ayağına... Vogue Türkiye, proje için Kapalıçarşı temalı bir çalışma yaptı. Kapalıçarşı'nın asırlardır dimdik ayakta duran tarihini ve işlevselliğini umut teması ile bağdaştırdı. Ve bu kararlarını da şu cümlelerle ifade ettiler:
İKONİK İSTANBUL SİLÜETİ
"Eylül sayısında tüm Vogue edisyonlarında yer alacak umut temalı global portfolyo çekimi için Vogue Türkiye olarak Kapalıçarşı'nın çatılarında çekim yaptık. Kapalıçarşı, bir kültürel sembol olmasının yanı sıra yüzyıllardır yaşattığı zanaati ve kapsayıcılığıyla Vogue değerleriyle ziyadesiyle örtüşüyor. Çatıların altında böylesi değerleri yaşatan yüksek nabızlı bir hayat varken, üzerinde umut telkin eden ikonik bir İstanbul silueti, gökyüzü, nefes var... Bu kontrastı 'fazlasıyla İstanbul' bulduğumuz için bunu yansıtmak istedik."
Bu büyüleyici çalışmaya Vogue Amerika'da da yer verildi. Wintour kendi edisyonunda Vogue Türkiye tarafından yaratılan çalışmayı da kullanarak Kapalıçarşı'nın dünyada umut temasına ilham vermesine önayak oldu. Ayrıca Osman Özel tarafından çekilen Kapalıçarşı fotoğrafı British Vogue dergisinde de yayınlandı.