The Boston Consulting Group tarafından bu yıl sekizincisi hazırlanan 'İnsan ile Avantaj Yaratmak 2014-2015' raporuna göre Türkiye için en dikkat çeken nokta dünya genelinde en önemli ilk 10 alan arasında dahi yer almayan sosyal medya başlığının Türkiye'de ikinci en önemli alan olarak öne çıkması. Türkiye, Endonezya ile birlikte bu başlığı en üst sıraya koyan ülke olarak göze çarpıyor. Türkiye sıralamasında ikinci başlık olan 'sosyal medya'da güçlülük, şirketlerin açık ve entegre bir İK ve sosyal medya stratejisi tanımlamaları, sosyal medyadaki varlıklarını etkin bir şekilde kullanmaları, takip etmeleri ve sadece sosyal medya aktivitelerinden sorumlu olarak atanmış çalışanlara sahip olmaları anlamına geliyor. Türkiye'deki insan kaynakları yönetiminde bu bağlamda 'sosyal medya' insan kaynakları yönetimi açısından diğer ülkelere göre çok daha büyük bir önem arz ediyor.
ŞİRKETLERİ DE GELİŞTİRİYOR
BCG Türkiye Genel Müdürü ve Yönetici Ortağı Burak Tansan "İnsan kaynaklarının sadece şirket çalışanlarını etkileyen bir konu olduğu büyük bir yanılgı. 2007'den bu yana, bu raporla amacımız insan kaynağı yönetiminin şirketlerin gelişimine yaptığı katkıyı ortaya koyarak, yol gösterici olmak" diye konuştu.
Tüm sonuçlar baz alındığında dünya genelindeki en önemli beş başlık sırasıyla şu şekilde:
1. Liderlik
2. Yetenek yönetimi
3. Davranış ve kültür
4. İK stratejisi
5. Çalışan katılımı
Çalışmanın Türkiye için olan ayağına bakıldığında ise öncelikli görülen ilk 5 başlık şöyle:
1. Yetenek yönetimi
2. Sosyal medya
3. Liderlik
4. İşverenin marka imajı
5. Davranış ve kültür