2013 yılında akıllı telefon satışında Samsung, Apple ve Nokia gibi devler General Mobile firmasının Discovery modelinin gerisinde kaldı. 8 çekirdekli, 5 inç ekrana sahip Discovery II'yi vitrine çıkarmaya çalışan şirket, yerli bir markanın devlerle rekabete hazır olduğunu kanıtladı. General Mobile Genel Müdürü Muzaffer Gölcü akıllı telefon satın alan bir müşterinin Discovery'yi tercih etmesi durumunda minimum 400 TL'sinin cebinde kalacağını iddia ediyor. Gölcü, "Maliyet avantajı tüketiciye, akıllı telefon teknolojisinde fırsat eşitliği sağlıyor" dedi. Yabancı markalar tüm dünyaya yönelik pazarlama yatırımı yaparken Türkiye'deki müşterinin hak ettiği hizmeti aynı oranda alamadığını savunan Gölcü, yerli markaların devleri, hizmet yatırımına zorladığını belirtiyor.
YERLİLER COŞTU
Telpa Yönetim Kurulu Başkanı Sebahattin Yaman da akıllı telefon pazarında liderliğe yükseldiklerini üstelik bunu yaparken ne operatörler ne de devletten destek aldıklarını belirtti. Yaman, "Bizim uluslararası şirketler gibi yüksek pazarlama ve yönetim maliyetlerimiz yok. Tüketiciye bu yüksek maliyetleri yansıtmak zorunda kalmıyoruz. Yönetim yapımız basit ve esnek. Çözüm odaklı çalışıyoruz. Kanala ve müşteriye yakın yönetim yapısına sahibiz. Bize göre satılan her 5 akıllı telefondan biri General Mobile Discovery oldu. GfK'ya göre ise bu oran 7'de 1" diye konuştu. General Mobile'ın başarısına benzer performansı uzun yıllardır bilgisayar sektöründe iddiası olan Casper da hedefliyor. Şirket akıllı telefon piyasasında adetten çok marka, kanal ve servis ağına yatırım yapıyor.
OPERATÖR BELİRLEYİCİ OLDU
Uygun
fiyatlı akıllı telefonlarda pazar Turkcell, Vodafone ve Avea markalı cihazlarla da büyüyor. Yeni satılan cihazlarda akıllı telefon oranı yüzde 83'e ulaştı. Öte yandan operatörler Samsung, Apple ve Nokia ile uzun süreli güçlü kampanyalar yaparken, yerli markalara mesafeli duruyor.